DSCN3188_sah

Ismét középiskolásokkal telt meg a BTK


Január 26-án tartotta a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kara a második nyílt napját. A végzős középiskolások és szüleik, tanáraik dr. Gécseg Zsuzsanna oktatási dékánhelyettes köszöntője és dr. Kothencz Mihály, a Tanulmányi Osztály vezetőjének részletes felvételi tájékoztatója után interaktív módon, játékosan ismerkedhettek meg a szegedi bölcsészképzés alapszakjaival. De nemcsak magával a képzéssel, hanem a kar oktatói és hallgatói által vezetett épülettúra során magával a térrel is, ahol egyszerre zajlik az egyetemi élet legfontosabb tevékenysége: az oktatás, a kutatás és a vélemények megformálásának, a vitakultúrának az elsajátítása.




A 16 alapszakkal, 28 mesterszakkal, számos osztatlan képzéses tanári szakpárral, valamint 5 doktori iskola 36 képzési programjával rendelkező Bölcsészkar idén a nyílt napján leckekönyvvel fogadta a középiskolásokat, akik az egyetemi tanszékek játékos feladatainak elvégzése után aláírást is kaptak az indexükbe. A különböző szakokkal való megismerkedés után az összegyűjtött aláírásokkal pedig részt vehetettek az egyetemi tombolán, tehát úgy nyertek betekintést a felsőoktatásba, hogy még ajándékokat, könyveket is kaptak.

A Bölcsészkar következő nyílt napja már a mesterszakra való jelentkezésben nyújt majd segítséget a már alapszakos képzésük végén járó egyetemistáknak. Erre február 6-án kerül sor.


Fotó: Nemes Réka

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Boritokep_32

Kasza Péter az SZTE BTK Klasszika-Filológia és Neolatin Tanszék tanszékvezető egyetemi docense, az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola Neolatin Programjának vezetője, valamint az SZTE és az OSZK közreműködésével létrejött Kulcsár Péter Historiográfiai Kutatócsoport vezető kutatója. Magyar történelem Bécsből nézve - Wolfgang Lazius elfeledett történeti műve című akadémiai doktori értekezését 2023 szeptemberében védte meg. Kasza Péterrel az értekezés részleteiről, a tudományos pályájának kezdetéről, jelenlegi és jövőbeni kutatásairól és a tanításról beszélgettünk.