Kellner-ösztöndíj amerikai egyetemekre

Kellner-ösztöndíjat hirdet a 2014/2015-ös tanévre az amerikai Bard College és a Trinity College.

Igen nívós amerikai ösztöndíj-lehetőséget kínálnak a Szegedi Tudományegyetem hallgatói számára. A 2014/2015-ös tanévben az alábbi egyetemek fogadják a hallgatókat: Bard College(Annandale-on-Hudson, New York), Trinity College (Hartford, Connecticut). Az ösztöndíjra az SZTE BTK, az SZTE GTK és az SZTE TTIK hallgatói mellett jelentkezhetnek az ELTE, valamint a BME diákjai is.

 

A pályázat előfeltétele a jó tanulmányi átlag, valamint legalább négy befejezett szemeszter az SZTE, az ELTE vagy a BME hallgatójaként. Az USA-ban azok kezdhetik meg tanulmányaikat, akik még nem államvizsgáztak. Az ösztöndíjra csak azok pályázhatnak, akik korábban az Egyesült Államokban vagy más angol anyanyelvű országban nem töltöttek el egy évet sem középiskolában, sem egyetemen, sem főiskolán, illetve nem vettek részt hasonló jellegű oktatásban az Egyesült Államokban vagy más angol nyelvű országban az elmúlt két évben.

 

A pályázóknak rendelkezniük kell TOEFL-nyelvvizsgával. Az ösztöndíjért azok folyamodhatnak, akiket két oktatójuk ajánl. Az ösztöndíj fedezi a tandíj, az utazás, a szállás, a jegyzetek költségeit.

 

A pályázatok beadási határideje: 2014. február 28., péntek, déli 12 óra.

 

A teljes pályázati kiírás és az esszékérdések megtalálhatók a www.kellner-scholarship.hu internetes oldalon.

 

SZTEinfo

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Boritokep_32

Kasza Péter az SZTE BTK Klasszika-Filológia és Neolatin Tanszék tanszékvezető egyetemi docense, az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola Neolatin Programjának vezetője, valamint az SZTE és az OSZK közreműködésével létrejött Kulcsár Péter Historiográfiai Kutatócsoport vezető kutatója. Magyar történelem Bécsből nézve - Wolfgang Lazius elfeledett történeti műve című akadémiai doktori értekezését 2023 szeptemberében védte meg. Kasza Péterrel az értekezés részleteiről, a tudományos pályájának kezdetéről, jelenlegi és jövőbeni kutatásairól és a tanításról beszélgettünk.