Itt az idő, hogy megmutasd, mire vagy képes a színpadon, hogy milyenek az előadói készségeid!
Az SZTE GTK és az SZTE Junior Akadémia, együttműködésben a szegedi Ezabeszéd Toastmasters Retorika Klubbal és a Phillip Morris Magyarország közreműködésével, megrendezi az SZTE-PREZILIMPIA versenyt! A PREZILIMPIA egy fantasztikus lehetőség, ahol egyetemi hallgatók mérik össze prezentációs készségüket. A dobogósok pedig az elismerésen felül jelentős pénzjutalomban is részesülnek!
A PREZILIMPIA döntőjén minden kar egy-egy delegáltja mérettetheti meg magát, így a BTK is megszervezi saját kari fordulóját!
A kari forduló időpontja és helyszíne: 2023. április 26. 17:30, SZTE BTK földszint, Kari Konferenciaterem
Jelentkezési határidő: 2023. április 24.
A kari fordulóra jelentkezni ezen az űrlapon tudsz: https://forms.gle/EjPMwRw86nqhoN9P6
A kari fordulón bemutatott előadás részletei:
- szabadon választott téma
- technika: diasor nem kötelező, bemutatható MS Power Point vagy Prezi formátum
- min. 6, max. 8 perces
- magyar vagy angol nyelvű
A kari forduló nyertese képviseli a BTK-t a döntőn!
A verseny döntőjének időpontja: 2023. május 10.
A döntőn bemutatott előadás részletei:
- téma: tudatos fogyasztás – ártalomcsökkentés – fenntarthatóság
- konkrét tartalom: szabadon választott – gondolatébresztő lent található
- technika: diasor nem kötelező, bemutatható MS Power Point vagy Prezi formátum
- min. 6, max. 8 perces
- magyar vagy angol nyelvű
A verseny döntőjében a zsűri által bejuttatott versenyzők élő prezentációt tartanak. A végső sorrendet a döntő zsűrije határozza meg.
Díjazás (nettó összeg):
Első helyezett: 150.000 HUF
Második helyezett: 125.000 HUF
Harmadik helyezett: 100.000 HUF
A döntőbe jutott versenyzők külön díjakért önkéntes jelentkezés alapján a hagyományos „Prezentációs karaoke” versenyszámban is megmérettethetik magukat.
A versenyszám lényege, hogy előzetes felkészülés nélkül a versenyzőknek 2 perc áll rendelkezésükre, hogy folyamatosan beszéljenek a kivetítőn megjelenő – a szervezők által összeállított – diasorról. A diák (amelyek lehetnek képek, ábrák, rajzok, diagramok stb.) között az összefüggés a versenyző számára nem ismert, azok automatikusan, 15 másodpercenként követik egymást. Ebben a számban a jelöltek rögtönzőképességét tesszük próbára.
Prezentációs karaoke versenyszám díjazása (nettó összeg):
Első helyezett: 40.000 HUF
Második helyezett: 30.000 HUF
Harmadik helyezett: 20.000 HUF
További információ és részletes versenyszabályzatok www.prezilimpia.hu oldalon elérhetőek.
A szervezők elérhetőek a prezilimpia@eco.u-szeged.hu címen, illetve a kari fordulót illetően a lengyel.nikolett.lilla@szte.hu címen.
Téma: Tudatos fogyasztás – ártalomcsökkentés - fenntarthatóság
Tudatos fogyasztás, ártalomcsökkentés, fenntarthatóság. Olyan viselkedési minták a gazdálkodó szervezetek és egyének számára, amelyek biztosítják tartós és kiegyensúlyozott
létezésüket, boldogulásukat, hogy a lehető legkisebb káros hatást gyakoroljanak másokra és a környezetre. Napjainkban szinte minden e téma körül forog, mindenki erről beszél. A vállalatok számtalan csatornán keresztül kommunikálják mit, mikor és hogyan tettek annak érdekében, hogy megfeleljenek a közösség elvárásainak ezeken a területeken. Beszámolnak eredményeikről, terveikről, céljaikról. Ezzel a feladattal megbízott munkacsoportok dolgoznak, hogy lehetséges megoldásokat kínáljanak a sürgős társadalmi kihívásokra, amelyek egy vállalat szempontjából több területet érintenek, legyen szó termékről, működésről, vállalatirányításról vagy a környezetről.
Ugyanakkor mi a helyzet a másik oldalon a fogyasztókkal? Tisztában vannak-e azzal, hogy milyen hatást gyakorolnak saját magukra és környezetükre mindennapi tevékenységeikkel, szokásaikkal? Tudják-e például, mennyi a megfelelő napi folyadékbevitel, vagy milyen hatással van az emberi szervezetre az alvás hiánya? Ismert-e előttük, hogy elsősorban az égés és az égés során keletkező füstben lévő káros anyagok okozzák a dohányzással kapcsolatos
megbetegedéseket?
Vajon mit tehet egy vállalat annak érdekében, hogy ne csak önmagát, hanem vevőit is cselekvésre ösztönözze? Egyedül a cégek felelőssége, hogy a fogyasztókat - a saját magukat
és a környezetet érő ártalmak csökkentése érdekében - tudatosabb vásárlásra ösztönözzék? Vagy egyéni felelősség is hárul ránk és bölcsen és felelősen kell meghoznunk a vásárlási döntéseket? Elvártható-e a megfelelő informáltság vagy a valótlan adatok kiszűrésének képessége a fogyasztóktól?
Sok a kérdés és többféle vélemény hallható.