Sikeresen lezajlott az egyetemi bemeneti kompetenciamérés

2018. augusztus 28. és szeptember 8. között ­– az SZTE Neveléstudományi Intézet és Oktatáselméleti Kutatócsoport szervezésében – sikeresen lezajlott az egyetemi bemeneti kompetenciamérés.


05-IMG_7634A mérés mindenki számára egységes része kiterjedt a felsőoktatási tanulmányokhoz nélkülözhetetlen kognitív (szövegértés, matematikai gondolkodás, általános problémamegoldó képesség) és nem kognitív területekre (tanulási stratégiák, módszerek és attitűdök). A tesztek megoldása után a hallgatók azonnal információt kaptak arról, hogy hány százalékot értek el az adott teszten. Az összegző, személyre szabott, objektív viszonyítási pontokkal és fejlesztési javaslatokkal ellátott visszacsatolást szeptember folyamán küldi ki az Oktatáselméleti Kutatócsoport a résztvevőknek.

A hallgatói lemorzsolódás kezelése céljából megvalósuló egyetemi szintű projekt ezen egysége egy 1 kredites kurzus keretén belül valósult meg. A kurzus teljesítéséhez szükséges érdemjegy elfogadásáról vagy elutasításáról a félév folyamán a CooSpace felületén később dönthetnek a hallgatók.

 

01-IMG_7615A bemeneti kompetenciamérés az EFOP-3.4.3-16-2016-00014 számú, „A Szegedi Tudományegyetem oktatási és szolgáltatási teljesítményének innovatív fejlesztése a munkaerőpiaci és a nemzetközi verseny kihívásaira való felkészülés jegyében” című projekt 1. számú, a „Hallgatói lemorzsolódás kezelése” című alprojektje keretében, az Európai Unió támogatásával valósul meg.

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Boritokep_32

Kasza Péter az SZTE BTK Klasszika-Filológia és Neolatin Tanszék tanszékvezető egyetemi docense, az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola Neolatin Programjának vezetője, valamint az SZTE és az OSZK közreműködésével létrejött Kulcsár Péter Historiográfiai Kutatócsoport vezető kutatója. Magyar történelem Bécsből nézve - Wolfgang Lazius elfeledett történeti műve című akadémiai doktori értekezését 2023 szeptemberében védte meg. Kasza Péterrel az értekezés részleteiről, a tudományos pályájának kezdetéről, jelenlegi és jövőbeni kutatásairól és a tanításról beszélgettünk.