Tanszékünk megalakulása óta nagy hangsúlyt helyez a tehetséges diákok támogatására, kutatásaik bátorítására. Ennek egyik színtere a Tudományos Diákköri tevékenység, melyen hallgatóink 1997 óta képviselik egyetemünket és számot adnak a tanszékünkön folyó kutatómunka eredményeiről.
Országos Tudományos Diákköri Konferencián induló hallgatóink
Év |
Név |
Pályamunka címe, elért helyezés, témavezető |
1997 |
Bán Mónika |
Az ekhós vers poetikája, különdíj (Dr.Vígh Éva, Dr.Ötvös Péter) |
1997 |
Jancsó Katalin |
Serkentő hatású latin-amerikai gyógynövények a gyógyászatban, különdíj (Dr. Tóth Ágnes) |
|
|
|
1999 |
Ilikmann Anita |
Spanyol követi jelentések a magyar szabadságharcról (1849 március-szeptember) (Dr. Anderle Ádám) |
1999 |
Kádár Anikó |
A mexikói Szabad Magyarság folyóirat és a Szabad Magyar Mozgalom (Dr. Anderle Ádám) |
1999 |
Péli László |
Ramón Gómez de la Serna: Az egyszemélyes nemzedék(Dr. Csép Attila) |
1999 |
Szabó Katalin |
Spanyolország a Katolikus Szemlében (1931-1939) (Dr. Anderle Ádám) |
|
|
|
2001 |
Müller Gabriella |
A marokkói háború a korabeli magyar sajtóban (Dr. Anderle Ádám) |
2001 |
Neisz Laura |
A chilei magyar emigráció 1949–1956, III. helyezett + különdíj (Dr. Anderle Ádám) |
2001 |
Vass Eszter |
Tirant lo Blanc történelmi modelljei, különdíj (Dr. Anderle Ádám) |
|
|
|
2003 |
Dombrádi Helga |
Indián-kérdés Bolíviában (Dr. Anderle Ádám) |
2003 |
Domonkos Orsolya |
Az ecuadori indián mozgalom a 2001-es felkelés tükrében (Dr. Anderle Ádám) |
2003 |
Engi Emese |
A vasút története Argentínában és a Transz-Andoki Vasutak a magyar és az argentin sajtóban, I. helyezett (Dr. Nagy Marcel) |
2003 |
Horváth Ágnes |
A mexikói Népi Akciópárt (Dr. Anderle Ádám) |
2003 |
Juhász Katalin |
Kuba, az Egyesült Államok és a kubai emigráció (Dr. Anderle Ádám) |
2003 |
Kaszáné Váró Borbála |
Asszimiláció vagy integráció? Chicano-probléma az Egyesült Államokban (Dr. Anderle Ádám) |
2003 |
László Éva |
Arab-libanoniak Mexikóban (Dr. Anderle Ádám) |
2003 |
Szécsényi Balázs |
Drog és terrorizmus Kolumbiában (Dr. Anderle Ádám) |
2003 |
Virágh Anna |
„Csak az APRA mentheti meg Perut”? (Dr. Anderle Ádám) |
|
|
|
2005 |
Tari Adrienn |
Megjegyzések Asztúria koraközépkori építészetéhez, különdíj (Dr. Anderle Ádám) |
|
|
|
2007 |
Arató Ildikó |
Az uruguayi magyar emigráció 1966–1975 között a külügyi iratok tükrében, I. helyezett (Dr. Anderle Ádám) |
2007 |
Gera Judit |
Identitás és képzőművészet - kulturális ellenállás Puerto Rico-ban, különdíj (Dr. Tari Adrienn) |
2007 |
Lénárt András |
Spanyol filmpolitika a Franco-korszak idején (Dr. Anderle Ádám) |
2007 |
Szalai Éva |
Diktatúrából demokráciába? Belaúnde Terry második korszaka, 1980-85, Peru (Dr. Anderle Ádám) |
2007 |
Tóth Gyöngyi |
Egy látogatás részletei. Fidel Castro Budapesten (Dr. Anderle Ádám) |
|
|
|
2009 |
Arató Ildikó |
A spanyol polgárháború: "Rajk László és társai" célkeresztben?, II. helyezett (Dr. Anderle Ádám) |
2009 |
Hajnal Edina |
A láthatatlan író (Dr. Csikós Zsuzsanna) |
2009 |
Kispéter Mónika |
Az -nr- és -lr- mássalhangzó csoportok a spanyol jövő időben és feltételes módban, III. helyezett (Dr. Berta Tibor) |
2009 |
Szalai Éva |
Velasco Alvarado kormányának külpolitikája, Peru, 1968-75, különdíj (Dr. Anderle Ádám) |
|
|
|
2011 |
Hajdú Bernadett |
Nemzeti sztereotípiák és motiváció. Megjegyzések a spanyol nyelvoktatás néhány aspektusáról (Dr. Berta Tibor) |
2011 |
Kulcsár Anita |
Washington Irving, az angol-amerikai hispanizmus előfutára (Dr. Tóth Ágnes) |
2011 |
Laboncz Zsuzsa |
Az önazonosság kérdése Barsy Kálmán narratívájában (Dr. Csikós Zsuzsanna) |
2011 |
Oláh Andrea |
„A másik jó szomszéd” – Kuba és Kanada kapcsolata (Dr. Anderle Ádám) |
2011 |
Nyaka Diána |
Az olasz és spanyol kötőmód használatának összevetése néhány leíró nyelvtan és nyelvkönyv alapján (Dr. Kollár Andrea) |
|
|
|
2013 |
Hajzer Gergő |
Anglicizmusok a spanyol nyelvtanban (Dr. Berta Tibor) |
2013 |
Mészáros Enikő |
A zöld poklon keresztül (Dr. Csikós Zsuzsanna) |
2013 |
Rácz Anita |
A funkcióigés szerkezetek német-spanyol kontrasztív vizsgálata (Dr. Scheibl György) |
|
|
|
2015 |
Császár Karen |
Gyilkos elmék. Édes Anna és Pascual Duarte összehasonlítása (Dr. Katona Eszter) |
|
|
|
2017 |
Csurgó Márta |
A nők nyelvi láthatósága spanyol korpuszokon keresztül (Dr. Berta Tibor) |
2017 |
Gardi Máté |
Nagy Töhötöm szociális munkássága Argentínában (Dr. Lénárt András) |
2017 |
Jernei Gabriella |
Spanyol-baszk nyelvi interferencia (Dr. Berta Tibor) |
2017 |
Majoros Csilla |
A magyar igekötők kifejezése a spanyol nyelvben a néz (ver, mirar) igén keresztül (Dr. Berta Tibor) |
2017 |
Zádori Ramóna |
Aki az egyik oldalon terrorista, az a másikon szabadságharcos. A Zapatista Nemzeti Felszabadító Hadsereg tevékenysége a sajtóban (Dr. Jancsó Katalin) |
|
|
|
2019 |
Varga Tímea |
Különbségek az anglicizmusok használatában Mexikó északi és déli térségei között, különdíj (Dr. Berta Tibor) |
|
|
|
2021 |
Patkós Bence |
„A rabszolgasorsba taszított Magyarország.” Az 1956-os forradalom képe a spanyol filmhíradóban, I. helyezett (Dr. Lénárt András) |
Patkós Bence Gergő, történelem-spanyol osztatlan tanárszakos hallgató. Jelenlegi kutatási során az 1956-os forradalom eseményeinek spanyolországi visszhangját vizsgálja. Tudományos diákköri dolgozatában a spanyol filmhíradó (NO-DO) magyar forradalommal és következményeivel foglalkozó anyagait tárta fel és elemezte ki nagy részletességgel. „A rabszolgasorsba taszított Magyarország” – az 1956-os forradalom képe a spanyol filmhíradóban című munkájával, Dr. Lénárt T. András témavezetése mellett, 2021-ben a 35. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Humán Tudományi Szekciójának 1945 utáni magyar történelem és történelmi emlékezet II. tagozatában I. helyezést ért el. A 2021/2022-es tanévben elnyerte az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíját, melynek keretei közt a spanyol sajtó 1956-os forradalomról szóló híradásaival foglalkozik. Rövidtávú tervei közt szerepel az újabb diákköri részvétel, hosszútávon pedig doktori programban folytatná tanulmányait. A kutatások mellett gyakran készít műfordításokat spanyol – magyar nyelvpárban, melyek egyetemi folyóiratokban jelennek meg.