1. Órát szeretnék tartani a PC Laborban? Mi a teendőm?
A teremben órát tartani csak előzetes technikai eligazítást követően lehet!
Amennyiben Ön a PC Laborban órát szándékozik tartani, úgy kérnénk emailben az alábbi adatokat minimum két héttel korábban elküldeni (előtte javasolt az órarend megtekintése):
- Az oktató neve, beosztása, tanszéke, elérhetősége (telefon, e-mail)
- Az óra témája, pontos időpontja, rendszeressége
- Hallgatók szakja, száma
- A használni kívánt szoftverek, alkalmazások, eszközök
Igyekszünk a teremhasználat teljesíthetőségét minél hamarabb ellenőrizni, az esetlegesen szükséges egyeztetéseket megtenni. Az igény teljesíthetőségét az órarendbe rögzítéssel jelezzük vissza, külön megerősítést nem küldünk.
A szükséges szoftverek/eszközök meglétéről kérjük, bizonyosodjon meg előzetesen, ennek felelőssége Önt terheli. Ezzel kapcsolatban lásd az "Információk"-at. A kulcsot a portán veheti át (az óra befejeztével szintén oda kell azt visszavinnie).
Magától értetődő, hogy az oktató az általa tartott óra időtartama alatt teljes felelősséget vállal a teremben található eszközökért.
További részletekért, kérjük olvassa el a szabályzatot.
2. Miért nem Google Chrome van a gépeken, miért SRWare Iron?
Két oka van. Egyrészt a Google Chrome-ban nem kikapcsolható az automatikus frissítés, ugyanakkor korlátoztuk a futtatható szoftvereket, a Chrome viszont nem a Programok közé települ, hanem a saját mappába. Az általános jogú felhasználók viszont nem tudnak telepíteni/frissíteni. Ez így jogosultsági paradoxon. Az SRWare Iron ellenben a Programok közé települ.
Másrészről az Iron-ban több, a Chrome-mal kapcsolatos adatvédelmi aggályt is kiküszöböltek, ugyanakkor ez is a Chromiumon alapul, felhasználói szemmel nincs lényegi különbség.
3. Miért nincs presenter a tanári géphez?
Nem azért, mert nem lehetne. Viszont az az óra, amihez presenter kell, azt feltételezi, hogy az előadó egy ppt-t vetít, és arról beszél. Vagyis az nem igazán gyakorlati óra. A gépterem viszont (a hallgatóktól) számítógéphasználatot feltételező terem, és nem egy projektoros előadóterem. Vagyis, ha a presenter hiányzik, akkor annak az órának nem itt volna a helye.
4. Miért nem lehet a szerveren egy központi, osztott mappába fájlokat elhelyezni, hogy a hallgatók elérhessék óra közben?
Ez a szolgáltatás sajnos nekünk is hiányzik (korábban is volt, telepítésekkor is jól jönne). Sajnos a Trados licence nem engedi az ilyen hálózatos működtetést, vagy Trados vagy fájlmegosztás, együtt nem megy. (Részletesebben erről a blogban.) Majd ha lesz pénz a drágábbik Trados verzióra (ami engedi), akkor lesz osztott mappa a szerveren.
Addig is kérjük ezzel a problémával a Tolmácsképzés vezetőjéhez, vagy a kari vezetéshez fordulni, hátha a többszöri felvetéssel sikerül valamit elérni.
5. Időpontot foglaltam a terembe, de nem kaptam visszajelzést.
Mint az 1-es pontban is szerepel, külön megerősítést nem küldünk vissza, ha az időpont szabad, bejegyzésre kerül az órarendbe. Ennek magyarázata a dupla ellenőrzés. Nem árt, ha az oktató is visszaellenőrzi, hogy biztos akkorra akarta-e a foglalást. Előfordult már, hogy valaki foglalt időpontot, nyugtáztuk, aztán teljesen máskor jött, kiderült, hogy elírt valamit, és nem is akkorra tervezte. Így viszont az ilyet is ki lehet szűrni.