Törzsképzés
Bemeneti feltételek: Az alábbi alapszakos diplomákkal rendelkezők kreditvizsgálat nélkül nyerhetnek felvételt:
- pedagógusképzésben szerzett alapképzéses oklevéllel vagy főiskolai szintű végzettséggel rendelkező, például tanítók és óvodapedagógusok
- a korábbi és jelenlegi tanárképzési rendszerben alap-vagy mesterszintű oklevéllel rendelkezők
- valamennyi társadalomtudományi alapszakon végzettek, pl. szociológia, szociálpedagógia stb.
- valamennyi bölcsészettudományi alapszakokon végzettek, pl. pedagógia, pszichológia, romológia, anglisztika stb.
- közgazdasági adatelemzés szakon végzettek
A képzés elemei:
- Hallgatóink megismerik a pedagógiai értékelés fogalmát, annak szerepeit a nevelés, oktatás, tudás és tanulásfolyamataival;
- a különböző mérőeszközök, tesztek kiválasztásának, minősítésének szempontjait;
- az osztálytermi gyakorlatban alkalmazható mérőeszközök felhasználási lehetőségeit és korlátait.
- A nálunk végzett hallgatók el tudják végezni a köznevelési intézmények pedagógiai értékelési eredményeinek elemzését (pl. Országos Kompetenciamérés);
- képesek hatékonyan használni az info-kommunikációs eszközöket a pedagógiai értékelési feladatok megoldásában;
- felkészültek a pedagógiai kutatási folyamat lépéseinek megtervezésére, néhány kutatási módszer, eszköz alkalmazására; az eredmények elemzésére és értelmezésére. Képesek tudományos kutatási projektekben társkutatóként közreműködni.
Az SZTE BTK-n folyó neveléstudományi kutatás országos, sőt nemzetközi védjegye a mérés-értékelés tudásanyagának és módszereinek gondozása elméletben és gyakorlatban egyaránt. A Szegedi Műhely és a „pedagógiai értékelés” fogalma szorosan összekapcsolódik az oktatásirányítók, a pedagógiai kutatók és a gyakorlati szakemberek előtt egyaránt. A Szegeden megszerzett pedagógiai értékelési végzettség olyan hozzáadott értékkel bír, amely országon belül egyedülálló, nemzetközi szinten pedig versenyképes.
Bővebb információk a szakról
- az intézet honlapja