A Neveléstudomány mesterszak képzési célja olyan szakemberek kibocsátása, akik elméleti és gyakorlati tudásuk birtokában képesek a neveléstudományok művelésére és alkalmazására. A képzés alatt lehetőség van szakosodásra, amelynek során a választott szakirány területei kiemelt hangsúlyt kapnak. Jelenleg a kora gyermekkor pedagógiája, a mérés és értékelés, valamint a segítő-fejlesztő pedagógia specializációk indíthatók, ezek közül - a felvettek érdeklődésének figyelembe vételével - minden tanévben legfeljebb kettő. A képzés nappali és levelező munkarend szerint egyaránt indul, amelyek egyformán 120 kreditesek. A két munkarend között a kontaktórák (vagyis tantermi órák) számában van különbség, a tananyagban és a követelményekben nincs. Ez azt jelenti, hogy a levelező képzésben nagyobb szerepe van a diákok önálló munkavégzésének és felkészülésének. A nappalisok órái a munkanapok során elosztva, a levelezőké nagyjából kéthetente, péntek-szombati napokon tömbösítve szerepelnek az órarendjükben.
A nevelés-oktatás irányításában és kutatásában szerepet vállaló szervezetekben különböző szerepköröket tudsz betölteni, neveléstudományi, kutatásmódszertani szakértelmet és rendszerszintű rálátást, látásmódot kívánó feladatok ellátását tudod végezni. Ilyen végzettséggel rendelkező szakemberekre egyaránt szükség van a köznevelésben és a felsőoktatásban is. Az itt végzettek alkalmasak arra, hogy gyakorlati fejlesztőmunkájuk révén fokozzák az oktatási rendszer eredményességét és hatékonyságát.
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet
6722 Szeged, Petőfi S. sgt. 32-34.
Tel.: (62) 420-034