Bár a pedagógiai értékelés mesterszak nemzetközileg ismert és népszerű szakmai körökben, az országban elsőként a Szegedi Tudományegyetemen indul ilyen képzés. Előzményei az 1991-ben indított, nagy elismertségre szert tett pedagógiai szakértő szakos szakirányú továbbképzésünk, amely tanártovábbképző programként működött, valamint a pedagógiai mérés-értékelés tanára mesterszak.
A képzés oktatói az SZTE Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézetének munkatársai. Az Intézet részeként 2014-ben alakult meg – az ország egyetlen ilyen tartalmi profillal rendelkező egyetemi egységeként – a Pedagógiai Értékelés és Tervezés Tanszék, amely a Pedagógiai értékelés mesterszak tartalmi és módszertani kereteit dolgozta ki.
Az SZTE BTK-n folyó neveléstudományi kutatás országos, sőt nemzetközi védjegye a mérés-értékelés tudásanyagának és módszereinek gondozása elméletben és gyakorlatban egyaránt. A Szegedi Műhely és a „pedagógiai értékelés” fogalma szorosan összekapcsolódik az oktatásirányítók, a pedagógiai kutatók és a gyakorlati szakemberek előtt egyaránt. A Szegeden megszerzett pedagógiai értékelési végzettség olyan hozzáadott értékkel bír, amely országon belül egyedülálló, nemzetközi szinten pedig versenyképes. Képzéseink közös jellemzője, hogy jól megalapozott, a további szakmai fejlődést is segítő gyakorlati tudást adnak.
A szak képzési követelményeiből kiemelünk néhány tudás- és képességelemet, amelyek a pedagógiai értékelés képzés védjegyének tekinthetők:
A pedagógiai értékelés mesterszakos képzésre legalább alapszakos vagy (a régebbi rendszerben) főiskolai végzettséggel rendelkezők jelentkezhetnek. A képzés elsősorban azoknak szól, akik a köznevelési rendszerben gyakorló pedagógusként dolgoznak, és akik az oktatásirányítás és a pedagógiai kutatás szakembereiként magas színvonalú és korszerű tartalmú neveléstudományi végzettséget szeretnének.
Az alábbi alapszakos diplomákkal rendelkezők kreditvizsgálat nélkül nyerhetnek felvételt:
SZTE BTK Neveléstudományi Intézet
6722 Szeged, Petőfi S. sgt. 32-34.
Tel.: (62) 420-034