borito_mester

Pedagógiai értékelés MA


Bár a pedagógiai értékelés mesterszak nemzetközileg ismert és népszerű szakmai körökben, az országban elsőként a Szegedi Tudományegyetemen indul ilyen képzés. Előzményei az 1991-ben indított, nagy elismertségre szert tett pedagógiai szakértő szakos szakirányú továbbképzésünk, amely tanártovábbképző programként működött, valamint a pedagógiai mérés-értékelés tanára mesterszak.


A képzés oktatói az SZTE Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézetének munkatársai. Az Intézet részeként 2014-ben alakult meg – az ország egyetlen ilyen tartalmi profillal rendelkező egyetemi egységeként – a Pedagógiai Értékelés és Tervezés Tanszék, amely a Pedagógiai értékelés mesterszak tartalmi és módszertani kereteit dolgozta ki.

Miért érdemes minket választani?

Az SZTE BTK-n folyó neveléstudományi kutatás országos, sőt nemzetközi védjegye a mérés-értékelés tudásanyagának és módszereinek gondozása elméletben és gyakorlatban egyaránt. A Szegedi Műhely és a „pedagógiai értékelés” fogalma szorosan összekapcsolódik az oktatásirányítók, a pedagógiai kutatók és a gyakorlati szakemberek előtt egyaránt. A Szegeden megszerzett pedagógiai értékelési végzettség olyan hozzáadott értékkel bír, amely országon belül egyedülálló, nemzetközi szinten pedig versenyképes. Képzéseink közös jellemzője, hogy jól megalapozott, a további szakmai fejlődést is segítő gyakorlati tudást adnak.


pek2024


Mit lehet nálunk tanulni?

A szak képzési követelményeiből kiemelünk néhány tudás- és képességelemet, amelyek a pedagógiai értékelés képzés védjegyének tekinthetők:

  • hallgatóink megismerik a pedagógiai értékelés fogalmát, annak szerepeit a nevelés, oktatás, tudás és tanulásfolyamataival;
  • a különböző mérőeszközök, tesztek kiválasztásának, minősítésének szempontjait;
  • az osztálytermi gyakorlatban alkalmazható mérőeszközök felhasználási lehetőségeit és korlátait.
  • a nálunk végzett hallgatók el tudják végezni a köznevelési intézmények pedagógiai értékelési eredményeinek elemzését (pl. Országos Kompetenciamérés);
  • képesek hatékonyan használni az info-kommunikációs eszközöket a pedagógiai értékelési feladatok megoldásában;
  • felkészültek a pedagógiai kutatási folyamat lépéseinek megtervezésére, néhány kutatási módszer, eszköz alkalmazására; az eredmények elemzésére és értelmezésére. Képesek tudományos kutatási projektekben társkutatóként közreműködni.


IMG_8719


Hogyan jelentkezzen hozzánk, és kiket várunk elsősorban?

A pedagógiai értékelés mesterszakos képzésre legalább alapszakos vagy (a régebbi rendszerben) főiskolai végzettséggel rendelkezők jelentkezhetnek. A képzés elsősorban azoknak szól, akik a köznevelési rendszerben gyakorló pedagógusként dolgoznak, és akik az oktatásirányítás és a pedagógiai kutatás szakembereiként magas színvonalú és korszerű tartalmú neveléstudományi végzettséget szeretnének.


Az alábbi alapszakos diplomákkal rendelkezők kreditvizsgálat nélkül nyerhetnek felvételt:

  • pedagógusképzésben szerzett alapképzéses oklevéllel vagy főiskolai szintű végzettséggel rendelkező, például tanítók és óvodapedagógusok
  • a korábbi és jelenlegi tanárképzési rendszerben alap-vagy mesterszintű oklevéllel rendelkezők
  • valamennyi társadalomtudományi alapszakon végzettek, pl. szociológia, szociálpedagógia stb.
  • valamennyi bölcsészettudományi alapszakokon végzettek, pl. pedagógia, pszichológia, romológia, anglisztika stb.
  • közgazdasági adatelemzés szakon végzettek


Elérhetőségeink:

SZTE BTK Neveléstudományi Intézet

6722 Szeged, Petőfi S. sgt. 32-34.

Tel.: (62) 420-034

Friss Hírek

Friss Hírek RSS
Boritokep_59
A SZEGED HUMANITIES PRESS első, hivatalos bemutatóját november 25-én, hétfő, 16 órától szervezi meg az SZTE Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kara a kar főépületében található Konferenciateremben. Az eseményen sor kerül az eddig megjelentetett kötetek bemutatására is. A részletek az alábbiakban olvashatók vagy ide kattintva letölthetők.