alapszak
A szegedi kommunikáció- és médiatudomány szak a felsőoktatási rangsorok szerint az ország egyik legelismertebb médiás képzése. A képzés fontos része a gyakorlati ismeretek megszerzése, amelyre öt szakirányon van lehetőség. A tanulmányok során kiválóan felszerelt stúdiókban, saját gyártású rádiós és televíziós magazinokban is tapasztalatot szerezhetnek az itt tanulók. A Befutó Gyakornoki Program keretében a képzés média- és kreatív ipari partnereinél fizetett gyakornoki helyeken lehet bővíteni az ismereteket. Az országban egyedüliként a legújabb kommunikációs technológiákkal kiemelten is foglalkozunk a mobil és közösségi média képzésünkben. Önköltségi díjas hallgatóinkat a Tandíjfelező nevű ösztöndíjrendszerrel segítjük. Felkészült oktatóink és a gyakorlati szakembereink munkája nyomán a SZTEKOMM diplomásokat szívesen fogadja a munkaerőpiac.
Elektronikus sajtó specializáció:
Az elektronikus sajtó specializáció a rádiós és televíziós riporteri munka, a műsorkészítés, szerkesztés gyakorlati fogásaira tanítja meg a hallgatókat. Az egyes műsorok műfaji sajátosságainak, a tervezés, az előkészítés és a rögzítés szakmai fogásainak elsajátítása mellett kiemelt hangsúlyt kap a helyi, regionális, országos, kisebbségi, illetve kereskedelmi műsorszolgáltatás sajátosságainak megismertetése.
Médiainformatika specializáció:
A médiainformatika specializáció a kor elvárásainak megfelelően a különböző médiumokban használatos informatikai eszközök használatára készíti fel a hallgatókat. A képzési terv részeként a leendő kommunikációs szakemberek megismerkedhetnek többek között a weblap- és kiadványszerkesztés, az arculattervezés, az internetes tartalomkezelés, a digitális hang- és videovágás alapjaival.
Mobil- és közösségi média speciális modul:
A mobil- és közösségi média speciális modul a kommunikáció szak hallgatói számára olyan elméleti és gyakorlati ismereteket ad, amellyel a kreatív ipar felkészült munkavállalói lehetnek. A legfrissebb mobilkommunikációs trendek mellett a digitális fordulat és a mobilinterfész-technológia elmélete adja a képzés keretét. A gyakorlati ismeretek a kortárs ügynökségi alapismeretek elsajátítása után a digitális szolgáltatásfejlesztés logikájára épülnek (kutatás, tervezés, fejlesztés, marketing). A specializáción végzettek elsősorban a kreatív ipar különböző szereplőinél helyezkedhetnek el startupoktól a komplex ügynökségekig, de a megszerzett ismeretek a kommunikációs ipar szinte minden szegmenségben jól alkalmazhatóak, akár önálló vállalkozás indításához is.
Nyomtatott sajtó specializáció:
A nyomtatott sajtó specializáció a hagyományos, nyomtatott sajtótermékek előállítását, a klasszikus újságírást, valamint az internetes újságírást foglalja magában. A hallgatók elsajátíthatják az egyes sajtóműfajok, illetve sajtótermékek létrehozásának szakmai fogásait, alapvető ismereteket szerezhetnek a fotózás és képfeldolgozás terén, illetve megismerhetik az újságírói professzió-etika gyakorlati kérdéseit.
Public relations specializáció:
A PR elsősorban a szervezetek, intézmények arculatának megtervezésével, külső és belső kommunikációjának tervezésével, szervezésével, irányításával foglalkozik. A kurzuskínálatban helyet kaptak olyan tantárgyak is, melyek a hallgatók gazdasági, illetve marketing ismereteinek bővítését szolgálják.