2025. november 21-én a Magyar Tudományos Akadémia Székházában, a 200 éves jubileumi ünnepségsorozat részeként került megrendezésre a „Kutatás-fejlesztés és innováció az oktatásban: az empirikus neveléstudományi kutatások fejlődése Magyarországon” című konferencia.
A rendezvényen az SZTE Neveléstudományi Intézet munkatársai tartottak előadásokat az óvodáskortól a felsőoktatásig terjedő témákban, olyan kérdéseket érintve, mint a diagnosztikus értékelés személyre szabott fejlesztést támogató szerepe, az iskolakészültség modern mérési megoldásai, a gondolkodás fejlesztésének lehetőségei az olvasás-, matematika- és természettudományos nevelésben, a tanulási sikerességet meghatározó tényezők, az oktatási egyenlőtlenségek, valamint a dizájnkísérletek és akciókutatások jelentősége a neveléstudományi innovációban.

Részletes program: Kutatás-fejlesztés és innováció az oktatásban: az empirikus neveléstudományi kutatások fejlődése Magyarországon
Az előadások megtekinthetőek az MTA Youtube csatornáján:
Kutatás-fejlesztés és innováció az oktatásban (1. rész)
Kutatás-fejlesztés és innováció az oktatásban (2. rész)
Kutatás-fejlesztés és innováció az oktatásban (3. rész)
MTA SZAB Neveléstudományi és Pszichológiai Szakbizottság szervezésében valósult meg.
A Szegedi Neveléstudományi Műhelyhez szorosan kapcsolódik az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program négy kutatócsoportja:
MTA-SZTE Digitális Tanulási Technológiák Kutatócsoport (vezetője: Molnár Gyöngyvér)
MTA-SZTE Metakogníció Kutatócsoport (vezetője: Csíkos Csaba)
MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport (vezetője Korom Erzsobet)
MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport (vezetője: Fejes József Balázs)
Forrás: SZTE Neveléstudományi Intézet