Dráma és játék húsz percben
Időpont: 11:00-11:20
Terem: Vajda György Mihály terem (földszint, a főbejárattól jobbra)
Előadó: Kecskés Orsolya
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: dráma- és színházismeret osztatlan tanárszak, színháztörténet specializáció
A résztvevők elsősorban jól érezhetik magukat a foglalkozás alatt, hisz játszani mindenki szeret. Mindeközben megismerkedhetnek néhány olyan gyakorlattal, ami a dráma szakos hallgatók mindennapjait színesíti. A képzés során hasonló tevékenységek során van részük élményekben, izgalmakban és örömökben. Hátha mindannyian kedvet kapnak ....
Gyászolhat-e egy báb?
Időpont: 11:30-11:50
Terem: Vajda György Mihály terem (földszint, a főbejárattól jobbra)
Előadó: Bálint Zsófia
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: dráma- és színházismeret osztatlan tanárszak, színháztörténet specializáció
Mi az első, ami az eszünkbe jut, ha a bábszínházra gondolunk? Óvodai élmények, talán kisiskoláskori csoportos színházlátogatások. De vajon mit mondhat / jelenthet számunkra a báb felnőttként? Hogyan kerülhet egy óvodásoknak szánt bábsorozat egy kutatás középpontjába? Előadásomban ezekre a kérdésekre fókuszálva, a Rozmaring kunyhó bábsorozat elemzésén keresztül mutatom meg, milyen izgalmas és bonyolult kérdéseket vethetünk fel a báb kapcsán. Hogy kerül kapcsolatba a báb a gyásszal? Mi köze egy „gyerekjáték”-nak korunk egyik legnagyobb tabujához, a halálhoz? És végül: gyászolhat-e egy báb?
„Te tudnál embert enni?” – Emberevők a színpadon és azon túl
Időpont: 12:00-12:20
Terem: Vajda György Mihály terem (földszint, a főbejárattól jobbra)
Előadó: Pamlényi Laura
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: dráma- és színházismeret osztatlan tanárszak, színháztörténet specializáció
1782-ben Hont vármegyében különös per rázta meg az országot: több mint száz cigány származású embert vádoltak betöréssel, rablógyilkossággal és kannibalizmussal, majd a hatóságok kínzásokkal kicsikart vallomások után ítéltek halálra több tucat romát. Bár a tragédia évszázadokra meghatározta a roma közösség negatív megítélését, a történet mégis kiesett a kollektív történelmi emlékezetből. A Független Színház Magyarország Emberevők cím előadása nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy hiánypótló élő emlékezethelyként szolgáltasson igazságot. A miniórán lesz szó az előadás történelmi hátteréről: Egy jegyző kamrájának kirablása miként fajult egy olyan eseménysorrá, amelynek végén több száz embert vádoltak meg kannibalizmussal? Elemezzük az előadást: Milyen további jelentésrétegeket nyit meg, ha ugyan az a színész játssza a vádlót és a vádlottat? Illetve beszélünk az előadás utóhatásairól is: Mire volt képes az Emberevők egy évvel a bemutató után?