A kommunikáció- és médiatudomány MA szak 4 féléves nappali mesterképzési szak.
A képzés célja olyan elméleti és gyakorlati szempontból egyaránt felkészült munkaerőpiac-képes szakemberek képzése, akiknek áttekintése van a társadalmat működtető kulturális rendszerek kommunikációs és mediális meghatározottságairól, a kommunikáció és a média fontosabb színtereiről és intézményeiről, s akik ennek alapján felkészültek a fenti intézmények működtetésére, illetőleg működésük értékelő elemzésére. A képzés specializációi keretében ipari partnereink vezetésével a megismert elméleti anyag gyakorlati alkalmazását sajátítják el a hallgatók. A képzés gyakorlati partnerei helyi és országos televíziók és rádiók, kommunikációs és kreatív ügynökségek, helyi és országos nyomtatott és online sajtóorgánumok.
Miért válassz bennünket?
- Mert egy elméleti megalapozottságú gyakorlati tudást is adó jó hírű diplomát kapsz az ország egyik vezető egyeteméről!
- Mert nem elég a tehetség, a média- és kreatív iparban is elvárás a felsőfokú végzettség.
- Mert mi gondoltunk a tandíj okozta nehézségekre: tanulj jól, szerezz gyakorlatot és pályázati rendszerünkkel Szegeden még a tandíjad is megkeresed.
- Mert szakunk hallgatójaként több médiumban is önálló műsort szerkeszthetsz vagy vezethetsz, írásaid jelenhetnek meg.
- Mert volt hallgatóink, az ország egyik elsőként alapított képzésének végzettjei fontos szereplői a legtágabban értelmezett kommunikációs és médiaszférának.
- Mert hallgatóink 89%-a a végzést követő évben munkát talál, amiben segít, hogy vezető gyakorlati szakemberek oktatnak és keresik jövendő munkatársaikat nálunk.
Ha érdekel a média, illetve az emberi kommunikáció világa, ha szívesen kiaknáznád kreatív energiáid, és szeretnél egy aktív és összetartó közösséghez tartozni, mindenképp itt a helyed!
Mit tanulhatsz nálunk?
A képzés jelentős részét a gyakorlati szakemberek által kisebb csoportokban megvalósított gyakorlatorientált specializációs képzés teszi ki. A hallgatók itt a szakmában már bizonyított oktatóktól leshetik el a kommunikációs és médiatevékenység részleteit. A tanulmányok során kiválóan felszerelt stúdiókban, saját gyártású rádiós és televíziós magazinokban is tapasztalatot szerezhetnek az itt tanulók. A Befutó Gyakornoki Program keretében a képzés média- és kreatív ipari partnereinél fizetett gyakornoki helyeken lehet bővíteni az ismereteket.
Felkészült oktatóink és a gyakorlati szakembereink munkája nyomán a SZTEKOMM diplomásokat szívesen fogadja a munkaerőpiac.
Specializációk
-
Humán kommunikációkutatás specializáció: A humán kommunikációkutatás specializáció az azt választó hallgatók számára az elméleti alapozó és szakmai alapozó tárgyak, valamint a humán orientáció tárgyait követően kezd diszciplinárisan kirajzolódni. Ez a specializáció elsősorban olyan interperszonális helyzetek megfigyelésébe és értelmező elemzésébe vezeti be a hallgatókat, melyek a hétköznapi jelhasználatban és nyelvhasználatban jönnek létre. Az adekvát szituatív jel- és nyelvhasználat kialakító tényezői, a működésükben szerepet játszó szabályok és bemeneti elemek éppúgy a vizsgálatok tárgyát képezik tehát, mint a patológiás előfordulások és egyéb eltérő formák interdiszciplináris vizsgálata.
-
Imázs- és identitásmenedzsment specializáció: A specializáció célja, hogy az identitás és imázs kommunikációs előkészítésének, kialakításának és fenntartásának elméleti alapjait, illetve gyakorlati fogásait adja át a hallgatóknak esettanulmányokon és gyakorlati munkákon keresztül. Kulcsfogalmaink: identitás – önreprezentáció – imázs, lokalitás, online közösségek, szubkultúrák és önreprezentációjuk, kulturális trendek, identitásépítés és márka, branding, kommunikáció-menedzsment, Corporate Identity, Corporate Design, imázs, arculat, prezentációtechnika, tárgyalástechnika.
-
Kortárs média specializáció: A specializáció célja, hogy a kortárs média működéséről és tartalom-előállítási gyakorlatairól mind elméleti, mind pedig gyakorlati tekintetben átfogó és jól hasznosítható ismereteket közvetítsen a hallgatók számára. A tömegmédia társadalmi összefüggésrendszerei, az analóg és a digitális médiumok hasonlóságai és különbségei a kultúra mediatizálódásának (digitalizálódásának) perspektívájába helyezve nyerik el jelentésüket; ebben a kontextusban merülnek fel olyan alapkérdések, mint például milyen megváltozó szakmai, etikai és technikai normák alapján kell dolgoznia az újságírónak, mit jelent és hogyan változik meg a közönség és a nyilvánosság fogalma, és mindehhez milyen konkrét új tartalomtípusok és azok előállításának milyen új gyakorlatai tartoznak. A specializáció kurzusainak oktatásában a médiakutatás szakemberei, meghatározó újságíró-személyiségek és vezető médiumok munkatársai egyaránt részt vesznek.
Hol tudsz majd elhelyezkedni a végzés után?
A nálunk végzett hallgatók az elektronikus vagy nyomtatott sajtóban szerkesztő-riporterként, kommunikációs ügynökségeknél kreatív munkatársként, közösségi médiamenedzserként és digitális tartalomkészítőként, a közszféra és vállalkozások belső- és külső kommunikációs munkatársaként, sajtóreferensként vagy szóvivőként, a turisztikai szektorban, a kutatásban és az oktatásban helyezkedtek el.
Hogyan jelentkezz hozzánk?
A felvételi eljárással kapcsolatos friss és pontos információkat a Felvi.hu-n találod. A szakra szóbeli felvételi van, melynek aktuális tartalmi részleteiről a Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék weboldalán találsz információkat.
Elérhetőségeink:
SZTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék
6722 Szeged, Egyetem utca 2.
Tel.: (62) 544-259