MTA-SZTE Iskolai Kudarcok Megelőzése Kutatócsoport


Kutatásvezető: Kasik László tanszékvezető egyetemi docens


Kutatási téma:

Az iskolai kudarccal kapcsolatos eddigi, főként külföldi vizsgálatok eredményei rámutattak arra, hogy egy igen komplex (kognitív, érzelmi, motivációs, társas, szociokulturális) jelenségről van szó, melynek egyéni és rendszerszintű kezelése kizárólag e komplexitás figyelembevételével lehet hatékony és eredményes. Az MTA-SZTE Iskolai Kudarc Kutatócsoport (IKUKU) egyik célja a kudarcok okainak, kialakulásának, megjelenési formáinak és más jelenségekkel (pl. megküzdés, kiégés, tanulmányi teljesítmény) való kapcsolatának feltárása általános iskolai (7–14 éves) tanulók körében négyéves longitudinális vizsgálat keretében. Az iskolai lemorzsolódás egyik fő okának tekintett iskolai kudarc természetének vizsgálata mellett cél a tanulói erősségek, erőforrások feltárása is egyéni és társas szinten egyaránt. A mindezekről szerzett – gyerekektől és pedagógusoktól származó – információk nagymértékben segítik majd a kudarcok csökkentéséhez és megszüntetéséhez segítséget nyújtó iskolai fejlesztőprogram kidolgozását és megvalósítását, valamint egy pedagógus-továbbképzés és egy pedagógusoknak szánt módszertani segédanyag létrehozását.


Mikor alakult: 2021.


Pályázati támogatás: Magyar Tudományos Akadémia Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program (2021-2025)


Ideiglenes honlap: https://mta.hu/kozoktatas-fejlesztesi-kutatasi-program/mta-szte-iskolai-kudarcok-megelozese-kutatocsoport-111638


Friss Hírek

Friss Hírek RSS
Boritokep_11

Robert Menasse osztrák esszé- és regényíró volt az SZTE BTK Osztrák Irodalom és Kultúra Tanszékének vendége, december 5-én. Bombitz Attila, a tanszék vezetője beszélgetett a szerzővel legújabb művei kapcsán Európáról, az Európai Unió paradox működéséről, a vágyott nemzetállamok feletti egységről és a nacionalizmus térhódításáról a teltházas esten. Az esemény a budapesti Osztrák Kulturális Fórum támogatásával jött létre.