Pedagógia BA

A gondolkodás fejlesztése az iskolában


Időpont: 10:30–10:50

Terem: 2419 terem

Előadó: Pásztor Attila


Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: pedagógia BA, pedagógia minor, neveléstudomány MA


A foglalkozáson megismerhetjük a gondolkodási képességek fejlesztésének néhány pedagógiai-pszichológiai vonatkozását. A résztvevők egy demonstráció során saját élményt szerezhetnek az értelmi képességek iskolai kontextusban történő fejlesztéséről. 

 


Rousseau és az aktív tanulás – avagy miért tanulunk neveléstörténetet?


Időpont: 11:00–11:20

Terem: 2419 terem

Előadó: Dancs Katinka


Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: pedagógia BA, pedagógia minor


A foglalkozás a pedagógiai tanulmányok elengedhetetlen részét képező neveléstörténeti kurzusokba nyújt betekintés. A foglalkozás fő témája az a kérdés, hogy miért is fontos neveléstörténetet tanulni. Ehhez Jean-Jacques Rousseau, 18. századi filozófus pedagógiai gondolatait vizsgáljuk meg. Az elemzés segítségével azt szemléltetjük, hogy már évszázadokkal ezelőtt megjelent annak a felismerése, hogy a tanulók önálló tevékenységére építő tanulási folyamat számos haszonnal jár.

 


Kommunikáció – konfliktus – kezelés?


Időpont: 11:30–11:50

Terem: 2419 terem

Előadó: Gál Zita


Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: pedagógia BA


A foglalkozás során összefoglaljuk a kommunikáció alapjait, jelentőségét a pedagógiai munkában. Továbbá olyan rövid játékokat is kipróbálunk, amelyek bemutatnak érdekes kommunikációs helyzeteket, az információk torzulását, ezek szerepét a konfliktusok kialakulásában és megoldásában.

 


Képes lenne-e a mai oktatási rendszer újabb Nobel-díjasokat adni az országnak?


Időpont: 12:00–12:20

Terem: 2419 terem

Előadó: Nagy Márió Tibor


Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: pedagógia BA, pedagógia minor, neveléstudomány MA


Az idei évben két olyan Nobel-díjast is köszönthettünk, akik a hazai oktatási rendszerben szerezték meg azokat az ismereteket és készségeket, melyek elhozták számukra a sikert a tudományos munkásságukban. Vajon mennyire határozza meg az oktatási rendszer minősége a későbbi sikerességet? A foglalkozáson Karikó Katalin életétútját és a jelenlegi oktatási rendszer mutatóit vizsgálva, közösen próbálunk választ találni a címben feltett kérdésre.

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Boritokep_24

A Times Higher Education új rangsort indított az egyetemek interdiszciplináris területeken elért tudományos eredményei és kiválósága mérésére. A 2024. november 21-én első alkalommal közzétett THE Interdisciplinary Science Rankings szerint a Szegedi Tudományegyetem teljesítménye kiemelkedő: a 251-300. helyezést érte el a nemzetközi mezőnyben, Magyarországon első helyen szerepel.