Időpont: 10:30–10:50
Terem: Kari Konferenciaterem
Előadó: Rudisch Ferenc egyetemi tanársegéd
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: kommunikáció- és médiatudomány BA
Filterek, reklámok, hirdetések és influenszerek nélkül tűnt fel 2020-ban a francia fejlesztésű BeReal, az alkalmazás egy amerikai marketingkampánynak köszönhetően hamarosan globális népszerűségre tett szert, az anti-Instagramként márkázott platform a fiatal magyar felhasználók körében is felkapottá vált. A BeReal innovatív alapfunkciójának lényege az volt, hogy a felhasználóknak mindösszesen két percük van arra, hogy egyszer a napjuk során kétkamerás szelfit készítsenek magukról. Arról pedig, hogy mikor nyílik meg a kétperces időablak, a BeReal dönt. Az újszerű megoldással a francia fejlesztők alkalmazása felhasználók milliói számára vált izgalmassá, csakhogy egy idő után kiderült, az alapfunkció kevésnek bizonyul ahhoz, hogy a felhasználók tartósan a platformon maradjanak. A BeReal ezért módosította funkcióit, a változások nyomán például már nem csak a platform által meghatározott kétperces időablakban van lehetőségünk képet készíteni, illetve egy nap alatt akár már több fotót is feltölthetünk. Az anti-Instagram végül tehát mégiscsak Instagrammá válik? Lehet, hogy még a hirdetések és az influenszerek is megjelennek majd? És vajon elkerülhető-e ez egyáltalán?