MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport (KKCS)


kkcs


Honlap: http://edu.u-szeged.hu/kkcs/


Vezető:

Csapó Benő, DSc, egyetemi tanár

 

Tagok:

Pásztor Attila, PhD, tudományos munkatárs

Tóth Edit, PhD, tudományos munkatárs

Kiss Renáta Mária, tudományos segédmunkatárs

Szabó Dóra Fanni, tudományos segédmunkatárs

Kállai István László, tudományos asszisztens

Betyár Gábor, programozó

 

Tevékenység:

A kutatócsoport feladatának tekinti a tudás szerveződésének, az iskolában elsajátított tudás alkalmazásának, a tudás megszerzését befolyásoló kognitív és nem kognitív tényezők vizsgálatát. Kutatásainak fő célja az iskola fejlesztő hatásának feltárása, a fejlődés kezdő szakaszának longitudinális vizsgálata, a diagnózist lehetővé tevő mérési, értékelési rendszer és fejlesztőprogramok kidolgozásának támogatása.

 

Mikor alakult: 1995

 

Konferenciák:

Pedagógiai Értékelési Konferencia http://www.edu.u-szeged.hu/pek/

 

Publikációk:

Asztalos, K. & Csapó, B. (2017). Development of musical abilities: Cross-sectional computer-based assessments in educational contexts. Psychology of Music, 45(5), 682–698. DOI: 10.1177/0305735616678055

Csapó, B. & Molnár, Gy. (2017). Potential for assessing dynamic problem-solving at the beginning of higher education studies. Frontiers in Psychology, 8(2022). 1–12. DOI: 10.3389/fpsyg.2017.02022

Nikolov, M., & Csapó, B. (2017). The relationships between 8th graders’ L1 and L2 reading skills, inductive reasoning and socio-economic status in early English and German as a foreign language programs. System 73(4), 48–57. DOI: 10.1016/j.system.2017.11.001

Hódi, Á., B. Németh, M. & Tóth, E. (2017). Második évfolyamos tanulók szövegértés teljesítményének alakulása az olvasástanítás személyi, módszertani és környezeti feltételeinek tükrében. Magyar Pedagógia, 117(1), 95–136. DOI: 10.17670/MPed.2017.1.95

Pásztor, A. (2017). Tanulói szintű visszacsatolás és fejlesztés: technológia alapú mérések alkalmazási lehetőségei a mindennapi pedagógia gyakorlatban. In: Hunyady, G., Csapó, B., Pusztai, G. & Szivák, J. (Szerk.), Az oktatás korproblémái. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó. 202–212. http://real.mtak.hu/id/eprint/73593

Szabó, D. F. (2017). A reziliencia értelmezésének lehetőségei - kihívások és nehézségek. Magyar Pszichológiai Szemle, 72(2), 247–262. DOI: 10.1556/0016.2017.72.2.6


Képek: http://edu.u-szeged.hu/kkcs/hu/galeria

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Boritokep_39

Az SZTE BTK-n 2024. július 6-án tartjuk a nyári diplomaosztót, amelyen több száz diák és hozzátartozóik vesznek majd részt. A februári eseményen egyik hallgatónknak már lehetősége volt a bemutatkozásra, és a pozitív visszajelzések tükrében ezt a hagyományt szeretnénk is folytatni: hogy egy BTK-s hallgató, oktató vagy dolgozó előadásával búcsúztassuk el a diplomájukat megszerző diákokat!


Ha tehetséges vagy valamiben és szívesen megmutatnád ezt egy több száz fős közönség előtt, olvasd el a részleteket, és jelentkezz június 9-ig!