A modernkori történelem bővelkedik konfliktusokban, mi pedig szeretnénk ezeket olyan módon megismertetni a résztvevőkkel, hogy kezükbe adjuk az irányítást. Az 1700-as évektől egészen a közelmúltig választottunk példákat, melyeket a vezetők bőrébe bújva átélhetnek és újra játszhatnak az érdeklődők. Hogy a diplomáciai vagy gazdasági eszközökkel, esetleg a fegyverek szavával oldják-e meg ezeket, csak rajtuk áll!
Az alábbi, álltalunk fejlesztett játékokkal készülünk:
Az amerikai álom
A játékosok a Brit Birodalom, vagy az Amerikai Egyesült Államokat megalapító 13 kolónia szerepében azért küzdenek, hogy kinek az irányítása alá kerüljön Észak-Amerika hatalmas, gazdag területe. A játékosok befolyásszerzéssel, adóztatással, és a nagyhatalmakkal folytatott egyezkedéssel mérik össze erejüket. Vajon a 13 gyarmat képes kitörni a brit igából, vagy a Birodalomnak sikerül legyűrni az ellenállást?
Egy hely a Nap alatt
Az egyetlen Terra Incognita már csak Afrika. Cselekedj és építs ki egy erős gyarmatbirodalmat, mely egyesíteni tudja a kontinenst. Legyen angol francia vagy német, a helyieknek mindegy, viszont a saját országod erejét minden eszközzel növelned kell! Helyi rivalizálásokból globális krízisek növekedhetnek jól gondold meg mit teszel!
A waterlooi csata
Egy csata nem szimuláció. Az vér. Üvöltés. És temetések.
Kék-szürke tragédia
A játékosok az amerikai polgárháborút élhetik újra egy stratégiai játék keretében. Meg kell küzdeniük az ingadozó államok támogatásáért, majd a térképen csapatokat mozgatva és csatákat vívva kell próbálniuk döntést kicsikarni. A kérdés adott: vajon sikerül újraegyesítési az Uniót, vagy a Konföderáció képes elszakadni, és önálló állammá válni?
Ötödik hadoszlop
Lavírozz a spanyol 30-as évek politikai ingoványai között. Egyesítsd a bal oldalt. és söpörd ki a fasiszta elemeket Spanyolországból, vagy karold fel a gyenge jobb oldalt, és állítsd meg a szocializmus terjedését. De vigyázz, hanem sikerül gyorsan és hatékonyan cselekedned, kitörhet a polgárháború, amit már csak vérrel és verejtékkel lehet megnyerni!
Az idegháború
A résztvevők Kennedy és Hruscsov bőrébe bújva újra játszhatják a kubai rakétaválság 13 napját. Mindkét félnek megvannak a céljai, és az eszközei azok elérése, de vajon sikerül úgy játszaniuk a kártyáikkal, hogy elkerüljék az atomháborút?
Az esemény nem regisztráció köteles, azonban a korlátozott hely miatt az aktív részvétel érkezési sorrendhez kötött!
Szádeczky-Kardoss Samu terem (3. emeleten, a lifttel szemben), 16:00-23:00
A résztvevők különböző, 18.-20. századi történelmi konfliktusokat ismerhetnek meg jobban oly módon, hogy a résztvevők „bőrébe bújva” újra játszák azokat.
A modernkori történelem bővelkedik konfliktusokban, mi pedig szeretnénk ezeket olyan módon megismertetni a résztvevőkkel, hogy kezükbe adjuk az irányítást. Az 1700-as évektől egészen a közelmúltig választottunk példákat, melyeket a vezetők bőrébe bújva átélhetnek és újra játszhatnak az érdeklődők. Hogy a diplomáciai vagy gazdasági eszközökkel, esetleg a fegyverek szavával oldják-e meg ezeket, csak rajtuk áll! Az esemény nem regisztráció köteles, azonban a korlátozott hely miatt az aktív részvétel érkezési sorrendhez kötött!
Facebook esemény a programhoz: https://www.facebook.com/events/238704830173017/
Előadók:
Lengyel Ádám, Szabó Levente Gábor, Mezey Bence
Lengyel Ádám: 1992-ben születtem, az SZTE-n szereztem történelem diplomát, Történelemtudományi Doktori Iskola PhD hallgatója vagyok, kutatási területem a jelenkori hadtörténelem. Már gyerekkorom óta szeretem a komplex stratégiai játékokat és a történelmi helyzetek újra játszását biztosító más lehetőségeket; erre biztosítunk most egy különleges lehetőséget a kutatók éjszakája során is.
Szabó Levente Gábor: Az SZTE Történelemtudományi Doktori Iskola PhD hallgatója vagyok, BA és MA diplomám is Szegeden szereztem, kutatási területem pedig Japán történelme. Célunk interaktív játékokkal szimulálni egyes történelmi helyzeteket, esélyt adva így a játékosoknak, hogy megmutassák ők, hogyan kezelték volna az adott helyzeteket.