Szervező intézet/tanszék: Neveléstudományi Intézet
Időpont: 12:30-12:50
Terem: hamarosan
Előadó: Pásztor Attila
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: pedagógia
Hogyan befolyásolja a mobilhasználat a diákok tanulását és mentális egészségét? Milyen kutatási eredmények állnak rendelkezésre a mobilhasználat korlátozásának hatékonyságáról? A foglalkozáson tudományos szemszögből vizsgáljuk a mobiltelefonok iskolai jelenlétének lehetséges hatásait, bemutatjuk a legújabb kutatási eredményeket, és olyan gyakorlati megoldásokat tárgyalunk, amelyek segíthetnek mérsékelni a mobilhasználat negatív hatásait
Időpont: 13:00-13:20
Terem: hamarosan
Előadó: Dancs Katinka
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: pedagógia BA; pedagógia minor
A foglalkozás a pedagógiai tanulmányok elengedhetetlen részét képező neveléstörténeti kurzusokba nyújt betekintés. A foglalkozás fő témája az a kérdés, hogy miért is fontos neveléstörténetet tanulni. Ehhez Jean-Jacques Rousseau, 18. századi filozófus pedagógiai gondolatait vizsgáljuk meg. Az elemzés segítségével azt szemléltetjük, hogy már évszázadokkal ezelőtt megjelent annak a felismerése, hogy a tanulók önálló tevékenységére építő tanulási folyamat számos haszonnal jár.
Időpont: 13:30-13:50
Terem: hamarosan
Előadó: Dancs Katinka
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: pedagógia BA; pedagógia minor
Az interaktív előadás röviden ismerteti a pedagógiai innováció fogalmát, valamint olyan innovatív eljárásokat, amelyek ma már a mindennapi pedagógiai gyakorlatban is jelen vannak. Ennek megfelelően az előadás röviden bemutatja a gamifikáció, és a kutatás-alapú tanulás pedagógiai alkalmazását. Végül az előadás a résztvevők innovatív ötleteinek megvitatásával zárul.
Időpont: 14:00-14:20
Terem: hamarosan
Előadó: Kocsis Ádám
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: pedagógia BA; pedagógia minor; osztatlan tanárképzés – módszertani rész
Keserű tapasztalatok, stresszelés a dolgozatok előtt, egy ponton múló jegyek. Ismerősen érzés lehet közel 12 év oktatásban eltöltött év után. A rendelkezésre álló 20 percben kísérletet teszek arra, hogy bemutassam miként gondolkodjunk a kapott jegyekről, és súlyozzuk azok fontosságát. Célom az, hogy új nézőpontok felvillantásával választ adjunk arra: valóban számít a jegy?