Szervező intézet/tanszék: Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék
Időpont: 11:30-11:50
Terem: Kari Konferenciaterem
Előadó: Dr. Hegedűs Anita
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: kommunikáció- és médiatudomány alapszak (BA), Public Relations specializáció
A storytelling, azaz történetmesélés egy olyan titkos fegyver, mely a PR-szakember eszköztárának fontos része. A sajtókommunikációban is kiemelt szerepet játszik: egy-egy izgalmas történettel tudunk „áttörni a falon” és bekerülni a hírekbe. Az előadásban a storytelling alapjait ismerhetitek meg izgalmas, sajtókommunikációs szempontból.
Időpont: 12:00-12:20
Terem: Kari Konferenciaterem
Előadó: Dr. Dunai Tamás egyetemi adjunktus
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: kommunikáció- és médiatudomány BA
A Marvel filmes univerzuma 2008-as indulása óta rendkívül komplexszé vált. Ennek köszönhetően ugyanazokra a felmerülő kérdésekre kell megoldást találnia, amelyekre a cég képregényes szuperhős-univerzumának is állandó jelleggel választ kell adnia: miként tud folyamatosan releváns maradni, hogyan tartható meg a közönsége, valamint miként érhető el egy új közönségcsoport anélkül, hogy szükségessé válna egy új univerzum felépítése. Az órán kortárs médiatudományos keretben tárgyaljuk az egyre összetettebbé váló filmes és képregényes univerzumok jellegzetességeit és fenntarthatósági problémáit.
Időpont: 12:30-12:50
Terem: Kari Konferenciaterem
Előadó: Rudisch Ferenc
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: kommunikáció- és médiatudomány BA
2024 januárjában több magyar nyelvű hírportál is szenzációs hírként tematizálta, hogy a kortárs magyar ismertségipar két legmeghatározóbb fiatal makroinfluencere, az angol első osztályban futballozó Szoboszlai Dominik és a keleties hangzású Azahriah művésznévvel sikert sikerre halmozó Baukó Attila összeálltak egy közös zenei produkcióra. A magyar labdarúgó-válogatott közelmúltbeli sikereit megéneklő daluk hamarosan a YouTube és a TikTok platformján is virálissá vált. A kortárs populáris kultúra aktuális trendjeit figyelemmel kísérő felhasználók számára azonban azonnal világossá válhatott, szó sincs arról, hogy a két fiatal sztár ténylegesen stúdióba vonult volna. Mint az már a videók címkézéséből is kiderülhetett, a dal Szoboszlai Dominik és Azahriah valódi közreműködése nélkül, egy mesterséges intelligencia-megoldás segítségével született. Előadásomban arra vállalkozom, hogy az iménti konkrét példából kiindulva a populáris kultúra és a mesterséges intelligencia (szűkebben az MI-alapú hangklónozás) összefüggéseit vizsgáljam.
A férőhelyek száma betelt!
Időpont: 13:00-13:20
Terem: TV-stúdió
Előadó: Magyar Andor – Dr. Papp Melinda
Ezeket a szakokat/specializációkat ismerheted meg itt jobban: kommunikáció- és médiatudomány BA, elektronikus sajtó
Hogyan lesz egy ötletből TV-műsor? Hogy néz ki belülről egy TV-stúdió? Kik kellenek hozzá, hogy a műsorgyártás olajozottan működjön? Sokan nem is gondolnák, hány szakember összehangolt munkája szükséges ahhoz, hogy egy-egy adás megfelelő tartalommal, ideális képi és hangminőségben képernyőre kerüljön. Ha Te is belepillantanál ebbe az izgalmas munkafolyamatba, tarts velünk a stúdiólátogatással egybekötött minióránkon!