A Boston Naming Test magyar nyelvű eredményeiről


toth-alinkaMolnár-Tóth Alinka


Az újabb kognitív szemantikai kutatások eredményei alapján egyre árnyaltabb megkülönböztetéseket tehetünk, ha a megnevezési képesség jellemzéséről van szó (Lindenberg, Fangerau, Seitz 2007; Hickok, Poeppel 2004; 2007). Az előadás célja, hogy a szerzett nyelvi zavarok diagnosztizálására használatos, nemzetközileg elterjedt teszteljárás, a Boston Megnevezési Teszt (Goodglass és mtsai, 2001) használatával nyert válaszadási mintázatokat illusztrálja. Az előadás során bemutatom, hogy a magyar anyanyelvű személyek válaszadását hogyan befolyásolta a nem, az életkor, illetve az iskolázottság, valamint kitérek a válaszok kvalitatív szempontú elemzésére is.

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Boritokep_35

Tavasszal is meghirdette az SZTE NKI Kulturális Irodája a Hallgatói Művészeti Versenyét, amelyre több kategóriában jelentkezhettek a tehetséges hallgatók: az eredményhirdetésen kiderült, a meghirdetettek közül majdnem minden kategóriában értek el helyezést BTK-s hallgatók is, nem egy esetben első helyen végeztek.


Néhány nappal később az ugyancsak az SZTE NKI által szervezett „A Szegedi Tudományegyetem és a Nobel-díj” alkotói pályázat díjkiosztójára is sor került, ahol az egyik első díjat szintén egy BTK-s hallgató kapta meg, személyesen Karikó Katalintól.