MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport (KKCS)


kkcs


Honlap: http://edu.u-szeged.hu/kkcs/


Vezető:

Csapó Benő, DSc, egyetemi tanár

 

Tagok:

Pásztor Attila, PhD, tudományos munkatárs

Tóth Edit, PhD, tudományos munkatárs

Kiss Renáta Mária, tudományos segédmunkatárs

Szabó Dóra Fanni, tudományos segédmunkatárs

Kállai István László, tudományos asszisztens

Betyár Gábor, programozó

 

Tevékenység:

A kutatócsoport feladatának tekinti a tudás szerveződésének, az iskolában elsajátított tudás alkalmazásának, a tudás megszerzését befolyásoló kognitív és nem kognitív tényezők vizsgálatát. Kutatásainak fő célja az iskola fejlesztő hatásának feltárása, a fejlődés kezdő szakaszának longitudinális vizsgálata, a diagnózist lehetővé tevő mérési, értékelési rendszer és fejlesztőprogramok kidolgozásának támogatása.

 

Mikor alakult: 1995

 

Konferenciák:

Pedagógiai Értékelési Konferencia http://www.edu.u-szeged.hu/pek/

 

Publikációk:

Asztalos, K. & Csapó, B. (2017). Development of musical abilities: Cross-sectional computer-based assessments in educational contexts. Psychology of Music, 45(5), 682–698. DOI: 10.1177/0305735616678055

Csapó, B. & Molnár, Gy. (2017). Potential for assessing dynamic problem-solving at the beginning of higher education studies. Frontiers in Psychology, 8(2022). 1–12. DOI: 10.3389/fpsyg.2017.02022

Nikolov, M., & Csapó, B. (2017). The relationships between 8th graders’ L1 and L2 reading skills, inductive reasoning and socio-economic status in early English and German as a foreign language programs. System 73(4), 48–57. DOI: 10.1016/j.system.2017.11.001

Hódi, Á., B. Németh, M. & Tóth, E. (2017). Második évfolyamos tanulók szövegértés teljesítményének alakulása az olvasástanítás személyi, módszertani és környezeti feltételeinek tükrében. Magyar Pedagógia, 117(1), 95–136. DOI: 10.17670/MPed.2017.1.95

Pásztor, A. (2017). Tanulói szintű visszacsatolás és fejlesztés: technológia alapú mérések alkalmazási lehetőségei a mindennapi pedagógia gyakorlatban. In: Hunyady, G., Csapó, B., Pusztai, G. & Szivák, J. (Szerk.), Az oktatás korproblémái. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó. 202–212. http://real.mtak.hu/id/eprint/73593

Szabó, D. F. (2017). A reziliencia értelmezésének lehetőségei - kihívások és nehézségek. Magyar Pszichológiai Szemle, 72(2), 247–262. DOI: 10.1556/0016.2017.72.2.6


Képek: http://edu.u-szeged.hu/kkcs/hu/galeria

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Boritokep_36

Hetvenhét kutató, köztük az SZTE Bölcsészet- és Társadalomtudományi kar öt munkatársa vette át 2024 áprilisában az MTA doktora címért járó oklevelet. Az Országos Széchényi Könyvtárban szervezett ünnepélyes átadón várták azon kutatókat, akik kiemelkedő tudományos munkásságukat egy doktori műben összegezték, eredményeik egy kiemelt részét pedig sikeresen megvédték.