Törzsképzés |
A szegedi kommunikáció- és médiatudomány szak a felsőoktatási rangsorok szerint az ország egyik legelismertebb médiás képzése. A képzés fontos része a gyakorlati ismeretek megszerzése, amelyre öt szakirányon van lehetőség. A tanulmányok során kiválóan felszerelt stúdiókban, saját gyártású rádiós és televíziós magazinokban is tapasztalatot szerezhetnek az itt tanulók. A Befutó Gyakornoki Program keretében a képzés média- és kreatív ipari partnereinél fizetett gyakornoki helyeken lehet bővíteni az ismereteket. Az országban egyedüliként a legújabb kommunikációs technológiákkal kiemelten is foglalkozunk a mobil és közösségi média képzésünkben. Önköltségi díjas hallgatóinkat a Tandíjfelező nevű ösztöndíjrendszerrel segítjük. Felkészült oktatóink és a gyakorlati szakembereink munkája nyomán a SZTEKOMM diplomásokat szívesen fogadja a munkaerőpiac. |
Elektronikus sajtó specializáció |
Az elektronikus sajtó specializáció a rádiós és televíziós riporteri munka, a műsorkészítés, szerkesztés gyakorlati fogásaira tanítja meg a hallgatókat. Az egyes műsorok műfaji sajátosságainak, a tervezés, az előkészítés és a rögzítés szakmai fogásainak elsajátítása mellett kiemelt hangsúlyt kap a helyi, regionális, országos, kisebbségi, illetve kereskedelmi műsorszolgáltatás sajátosságainak megismertetése. |
Médiainformatika specializáció |
A médiainformatika specializáció a kor elvárásainak megfelelően a különböző médiumokban használatos informatikai eszközök használatára készíti fel a hallgatókat. A képzési terv részeként a leendő kommunikációs szakemberek megismerkedhetnek többek között a weblap- és kiadványszerkesztés, az arculattervezés, az internetes tartalomkezelés, a digitális hang- és videovágás alapjaival. |
Nemzetközi kommunikáció és turizmus specializáció |
A nemzetközi kommunikáció és turizmus specializáció a kultúraközi találkozások nem-formális részével foglalkozik. A hallgatókat elsősorban a turizmus illetve ezzel összefüggésben a kulturális külkapcsolatok területén való elhelyezkedésre készíti fel. Emellett az interkulturális kommunikációval kapcsolatos alapozó ismeretek is szóba kerülnek. |
Nyomtatott sajtó specializáció |
A nyomtatott sajtó specializáció a hagyományos, nyomtatott sajtótermékek előállítását, a klasszikus újságírást, valamint az internetes újságírást foglalja magában. A hallgatók elsajátíthatják az egyes sajtóműfajok, illetve sajtótermékek létrehozásának szakmai fogásait, alapvető ismereteket szerezhetnek a fotózás és képfeldolgozás terén, illetve megismerhetik az újságírói professzió-etika gyakorlati kérdéseit. |
Public relations specializáció |
A PR elsősorban a szervezetek, intézmények arculatának megtervezésével, külső és belső kommunikációjának tervezésével, szervezésével, irányításával foglalkozik. A kurzuskínálatban helyet kaptak olyan tantárgyak is, melyek a hallgatók gazdasági, illetve marketing ismereteinek bővítését szolgálják. |
A szakról bővebben: |