A színházellenesség formái a Tudor korban

Sávai-Matuska ÁgnesSávai-Matuska Ágnes


Milyen volt Shakespeare előtt az angol dráma, és miért érdemes vele foglalkozni? Mit tud egy mai olvasó kezdeni azokkal az előadásra szánt színházi szövegekkel, amelyek értelmezéséhez szükséges a korabeli kontextus ismerete, a rendelkezésre álló dokumentumok azonban gyakran hiányosak? Az előadás vázolja, miért speciális a Tudor-kor helyzete a színház és a színházellenesség történetében, és néhány korai dráma példáján keresztül kívánja bemutatni, hogyan teszi izgalmassá a játékhagyományok keveredése, a sajátos önreflexív humor és egyfajta „beépített játékellenesség” a különböző műfajú és hátterű darabokat.





Matuska Ágnes a Szegedi Tudományegyetem Angol-Amerikai Intézetének habilitált docense, az Apertúrafolyóirat szerkesztője. Kutatási területe az angol reneszánsz dráma, különös tekintettel a színházi reprezentáció ontológiájának kora modern változásaira. Shakespeare-i karakterek középkori drámai gyökereit vizsgáló kötete Vice-Device: Iago and Lear’s Fool as Figures of Representational Crisis címmel jelent meg (JatePress Szeged, 2011).

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

MKN3

Élettörténet és emlékezet címmel harmadik alkalommal rendezi meg a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudányi Kara az SZTE Klebelsberg Könyvtárral közösen a Magyar Könyvkiadók Napját. A kétnapos eseménynek 2019. október 1-jén a BTK épülete, míg október 2-án a könyvtár ad otthont. Az esti könyvbemutatókra, beszélgetésekre, illetve az Esterházy Péter emlékére szervezett, filozófusok és írók közös felolvasására pedig mindkét nap a Grand Caféba várják az érdeklődőeket.