A Boston Naming Test magyar nyelvű eredményeiről


toth-alinkaMolnár-Tóth Alinka


Az újabb kognitív szemantikai kutatások eredményei alapján egyre árnyaltabb megkülönböztetéseket tehetünk, ha a megnevezési képesség jellemzéséről van szó (Lindenberg, Fangerau, Seitz 2007; Hickok, Poeppel 2004; 2007). Az előadás célja, hogy a szerzett nyelvi zavarok diagnosztizálására használatos, nemzetközileg elterjedt teszteljárás, a Boston Megnevezési Teszt (Goodglass és mtsai, 2001) használatával nyert válaszadási mintázatokat illusztrálja. Az előadás során bemutatom, hogy a magyar anyanyelvű személyek válaszadását hogyan befolyásolta a nem, az életkor, illetve az iskolázottság, valamint kitérek a válaszok kvalitatív szempontú elemzésére is.

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Boritokep_32

Kasza Péter az SZTE BTK Klasszika-Filológia és Neolatin Tanszék tanszékvezető egyetemi docense, az SZTE Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola Neolatin Programjának vezetője, valamint az SZTE és az OSZK közreműködésével létrejött Kulcsár Péter Historiográfiai Kutatócsoport vezető kutatója. Magyar történelem Bécsből nézve - Wolfgang Lazius elfeledett történeti műve című akadémiai doktori értekezését 2023 szeptemberében védte meg. Kasza Péterrel az értekezés részleteiről, a tudományos pályájának kezdetéről, jelenlegi és jövőbeni kutatásairól és a tanításról beszélgettünk.