A közösség ereje: Mi a social media?

Párbeszéden alapul a közösségi médiabeli jelenlét – derült ki a Marketing Klub programján. A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara azért hozta létre ezt a klubot, hogy közösséggé formálja a marketing szakos hallgatókat. A csoport minőségi, szakmai programokat szervez, így a hallgatók gyakorlati szakember látószögéből ismerhetik meg az egyetemi órákon hallottakat. De az is előfordul, hogy maguk a hallgatók tartanak előadást egy-egy érdekes témáról. Legutóbb Herczeg Attila, közösségi média stratéga Social media (Közösségi média) címmel beszélt arról, hogyan képviseltesse magát egy cég a közösségi hálón.

 

marketing_klub– Mi is az a social media, vagyis SM? – kérdeztük Herczeg Attilát. Az ágazat legelismertebb nemzetközi iskolája, a Social Media Akadémia (SMACAD) magyarországi képviselője 15 éve dolgozik a kommunikációs szakmában, tapasztalatot szerzett a magyar és nemzetközi reklámügynökségeknél, valamint ügyféloldalon.

– A közösségi média demokratizálja a kommunikációt. Mindenki tagja akar lenni valamilyen közösségi oldalnak. Ez a negyedik legnépszerűbb aktivitás az emberek életében – hivatkozott szociológiai felmérésekre Herczeg Attila. – A nemzetközi internet-populáció kétharmada rendszeresen látogatja a social-csatornákat. Felgyorsult világban élünk, változnak az internet felhasználóinak szokásai és az interaktivitás igénye is nő. Ez arra készteti a fejlődni vágyó cégeket, hogy aktívan részt vegyenek a közösségi kommunikációban, a közösségi médiában.

Kapcsolataikat kívánják bővíteni a social media használói. Épp ezért 93 százalékuk igényli, hogy egy cég képviseltesse magát valamely közösségi oldalon. De nem reklámokat szeretnének olvasni, nem termékeket óhajtanak vásárolni, hiszen azt megtehetik máshol is. Ezért egy cégnek nem elég ott lenni a hálózaton, összeköttetésben is kell állnia a vásárlókkal. Tehát dialóguson alapul az SM-jelenlét – hangsúlyozta a szakember. Szerinte el kell felejteni a kampányokat, és beszélgetésekben kell gondolkodnia egy vállalatnak is. Így egy cég az SM-használók gondolatainak irányítására is képes az interneten keresztül.

Gazsó Orsolya

 


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Horvath_TamaraHorváth Tamara - TTIK, biológia mesterszak

2007-ben kezdtem el az egyetemet, azért pont Szegeden, mert nagyon jó híre van, illetve nagyon dicsérik az oktatást. Jó a fiatal társasági élet. Csak pozitív tapasztalatam vannak, sok emberrel lehet megismerkedni, nagyon kellemes csalódás volt az azóta eltöltött pár év. Az oktatás és a kutatás is világszínvonalú a TTIK-n, olyan ismeretekkel vérteznek fel bennünket, melyek birtokában jó eséllyel indulunk a munkaerőpiacon.




Horvath_FiorellaHorváth Fiorella - MK, műszaki menedzser

Főként a közösségi élet vonzott a Szegedi Tudományegyetemre. Műszaki menedzser szakon tanulok, az fogott meg benne, hogy a dolgok műszaki és a gazdasági részébe is bele tudok látni. Ráadásul nagyon jó lehetőségek vannak az egyetemen például: egy logisztikai tárgy keretében például elutazunk Brüsszelbe, hogy feltérképezzük az ottani repülőteret. Az itt tanulók valóban egy kis csapatot alkotnak. Viszonylag kevesen járunk az MK-ra a többi karhoz képest, ezért ismert mindenki mindenkit, és mindig egymás segítségére tudunk lenni. Ráadásul a diákélet is fantasztikus, csak ajánlani tudom mindenkinek.

További hallgatói vélemények >>>


Események

Rendezvénynaptár *

  • július 10.
    Egész napos
    A jelentkezés óta megszerzett és a pontszámításhoz nélkülözhetetlen, vagy többletpontokat igazoló dokumentumok pótlására előreláthatóan április második felétől legkésőbb 2024. július 10-ig lesz lehetőség. A pontszámítás kizárólag az E-felvételi rendszerébe megfelelő módon feltöltött dokumentumok alapján történik. Ezért kifejezetten fontos odafigyelni arra, hogy a szükséges dokumentumok megfelelően legyenek feltöltve.