Egyetemi adjunktus, kutatótanár
+36 (62) 434-894, +36 (62) 546-303 (Fax: +36 (62) 546-084)
SZTE JuGYu Gyak. Ált. Isk. igazgatói iroda (Szeged, Boldogasszony sgt. 8.)
Szeged 6722 Egyetem u. 2-4.
Munkahelyi és tudományos előmenetel:
2020. május 25. PhD egyéni eljárás keretében summa cum laude minősítéssel szerzett doktori fokozat a Szegedi Tudományegyetem Elméleti Nyelvészeti Doktori Iskolájában A disszertáció címe: Dinamikus szövegtani modell a szövegértési képességfejlesztés és -mérés szolgálatában Egy kognitív, funkcionális, pragmatikai keret alternatív alkalmazási lehetőségei az általános iskola 7-8. osztályában
2021–: intézményvezető az Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolájában
2021–: egyetemi adjunktus a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolájában
2001–: kutatótanár, magyar szakos szakvezető tanár, igazgató az Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolájában
Főbb tevékenységek és feladatkörök:
- az összetett intézmény (gyakorlóóvoda, gyakorló általános és alapfokú művészeti iskola) szervezése, működtetése, irányítása
- tanügy-igazgatási feladatok végzése (pedagógiai program, SZMSZ, egyéb iskolai dokumentumok összeállítása)
- az iskolai innovációs tevékenység koordinálása (szakmai projektek megvalósítása fenntartói és intézményi szinten)
- magyar szakos tanárjelöltek szakvezetése, mentorálása
- kapcsolattartás a partnerszervezetekkel (tanárképzés, működtetés)
2007–: további jogviszonyban foglalkoztatott egyetemi tanársegéd a Szegedi Tudományegyetem Magyar Nyelvészeti Tanszékén
Főbb tevékenységek és feladatkörök:
- Az anyanyelvtanítás elmélete és gyakorlata, Szövegtan és tanulás című kurzusok vezetése
- tanári szakdolgozatok, portfóliók témavezetése, értékelése
- magyar szakos tanárjelöltek felkészítése az országos tanítási versenyekre
- a tanszékhez kapcsolódó tanárképzés gyakorlati részének szervezése, tanítást kísérő szemináriumok tartása
- az osztatlan tanárképzéssel kapcsolatos anyagok elkészítése
- kutatómunka végzése szakmódszertani területen (szövegértés tanítása)
1996–2006: további jogviszonyban foglalkoztatott egyetemi tanársegéd a JATE Magyar Nyelvészeti Tanszékén, 6722 Szeged, Egyetem u. 2.
Tevékenység típusa, ágazat: egyetemi oktatás
Főbb tevékenységek és feladatkörök:
- Az anyanyelvtanítás módszertana című kurzus tervezése, vezetése
- a tanszékhez kapcsolódó tanárképzés gyakorlati részének szervezése
1987–2000: igazgatóhelyettes a Tabán Általános Iskolában, Szeged, Tabán u. 16.
Tevékenység típusa, ágazat: közoktatási intézmény
Főbb tevékenységek és feladatkörök:
- az iskolai innovációs tevékenység koordinálása (pályázatírás)
- a humán, a művészeti, a természettudományi, matematikai és a számítástechnikai munkaközösség szakmai irányítása
- a minőségbiztosítás bevezetése és folyamatos megvalósítása
Tanulmányok:
1983-1987: Juhász Gyula Tanárképző Főiskola
Tanulmányok: pedagógia, pszichológia, magyar nyelvészet és világirodalom
Általános iskolai tanári diploma (Oklevélszám: 587/1987)
Szint: főiskola
2003-2005: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai Kar
Tanulmányok: szervezetfejlesztés, tanügy-igazgatás, innováció
Szakvizsgázott pedagógus közoktatási vezető (Oklevélszám: 263/2005)
Szint: egyetem
1990-1995: József Attila Tudományegyetem
Tanulmányok: általános és alkalmazott nyelvészet, számítógépes nyelvészet, algebra, tipológia, pragmatika, szemantikaelméletek
Általános és alkalmazott nyelvészet szakos előadói diploma (Oklevélszám: 329/1995)
Szint: egyetem
1995-1997: Szegedi Orvostudományi Egyetem Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány
Tanulmányok: videó-visszajelzésű önismeret, személyiségfejlesztés, csoportfolyamatok, szupervízió, serdülőkori szociális készségtréning, magatartáskorrekció
Mentálhigiénés tréner
Szint: tanúsítvány
Egyéb képzések:
1990-1991: Angol nyelvvizsgára előkészítő tanfolyam (Megszerzett szint: középfokú „C” 02733/1991.)
1995: „Mosoly születik” (drámapedagógiai tanfolyam 7 x 2 óra)
1995: Summer University of Amsterdam: sign language
1995: “Mentálhygiénés műhelyek” alapképzés (130 órás, Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány)
1996: Tréning-asszisztensi képzés (90 órás, Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány)
1997: “Mentálhygiénés műhelyek” tréneri képzés (80 órás, Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány)
1999: Nyelvtan-Kommunikáció-Irodalom Tizenéveseknek (60 óra, Akkr., pedagógus-továbbképzési program, MTA, Nyelvtudományi Intézete, Budapest)
2000: Segítség a tanulási oktatási és kommunikációs akadályok leküzdéséhez (30 óra, Akkr., pedagógus-továbbképzési program, Alkalmazott Oktatástan Alapítvány, Budapest)
2000: Minőségbiztosítási, minőségirányítási rendszerek tervezésének folyamata az iskolában (30 óra pedagógus-továbbképzési program, OKKER, Oktatási, Kiadói és Kereskedelmi Kft., Budapest)
2006: A kompetenciaalapú oktatási programcsomagok alkalmazása – szövegértés – szövegalkotás programcsomag az 5-8. évfolyamon (30 óra, Akkr., Képzők képzése, SuliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht.)
2006: Mentorfelkészítés a kompetenciaalapú oktatási programcsomagok adaptálásának elősegítésére – szövegértés- szövegalkotás 5-8. évfolyam (30 órás, Akkr., Sulinova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kft.)
2006: Projektmenedzsment ismeretek tréning jellegű továbbképzése közoktatási intézmény pedagógusai számára (30 órás, Akkr., Qualitas T&G Tanácsadó és Szolgáltató Kft., Szeged)
2006: A szövegértő olvasás fejlesztése, olvasási problémák kezelése (30 óra, Akkr., Képzők képzése suliNova Kht., Pilisborosjenő)
2007: Multikulturális tartalmak és interkulturális nevelés az iskolai kultúra és környezet átalakítása a tanulók egyenlő lehetőségeinek és aktív részvételének biztosítására (30 óra, Akkr., Paamon Oktatási és Szolgáltatási Bt.)
2007: SDT képzés (Sulinet Digitális Tudásbázis keretrendszerének, adatbázisának kezelése és felhasználása a tanítás-tanulás folyamatában) (30 órás, Akkr., Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete, Budapest)
2007: Számítógéppel támogatott tanítás lehetőségei a közoktatásban-az oktatás- irányításban és –szervezésben dolgozó (országos, regionális és önkormányzati szintű fenntartói, továbbá pedagógiai szolgáltatói és pedagógiai szakszolgáltatói) szakemberek továbbképzése (30 órás, Akkr., Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda KFT. Pedagógiai Intézet, Debrecen)
2008: „Komplex szakértői helyzetelemzés és szakvélemény készítéséhez szükséges kompetenciák” (60 órás, Akkr., Educatio Kht.) Közoktatási Igazgatóság, Hálózatkoordinációs Iroda, Budapest
2008: Europäisches Lehrerfortbildungsseminar für Sculdirektorenlnnen Európai Továbbképző szeminárium iskolaigazgatók számára (30 óra)
2010: Intézményi folyamat-szaktanácsadó szerepe, feladatai az intézményfejlesztésben (60 óra, Akkr., Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.)
2010: A tehetséggondozás elmélete és gyakorlata a közoktatásban (Akkr., Tinta Kft.)
2011: Intézményi csoport felkészülése a felsőoktatási gyakorlóhely funkcióra (8 órás, Educatio Kft.)
2011: Az oktatás jelenlegi helyzete-jövőképe (15 órás, Suliszerviz Kft.)
2012: Gyakorlatvezető mentortanár felkészítés (60 órás, Akkr., EKF Neveléstudományi Tanszék)
2012: Felkészítés a mentorálás mesterségére (30 órás, Akkr., Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft.)
2012: A referenciaintézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési szolgáltatásszervezési feltételrendszer kialakítása (30 órás, Akkr., Qalitas T&G Kft.)
2014: Képzők felkészítése az új tartalmi szabályozók megismerését támogató nevelőtestületi pedagógiai napok megtartására (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 8 óra)
2014: Szaktanácsadók felkészítése a magyar nyelv és irodalom tantárgy tanításának fejlesztő célú támogatására (Oktatásfejlesztő Intézet 60 óra)
2014: Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre – blended továbbképzés 30 óra –(blended továbbképzés TÁMOP-3.1.5. Oktatási Hivatal 30 óra)
2014: Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre –(blended továbbképzés TÁMOP-3.1.8. Oktatási Hivatal 30 óra)
2016: Találkozások az anyanyelvi nevelésben 3. Szabályok és kivételek Pécs, 2016. június 27–28. (10 óra)
2018: A tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés a gyakorlatban EFOP-3.4.3-16-2016-00014AP2_OKTIG_2_ (Szeged, 30 óra)
2018: Komplex alapprogram képzés EFOP-3.1.2-16-2016-00001 (Szeged, 10 óra)
2018: Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban EFOP-3.1.2-16-2016-00001 (Szeged, 10 óra)
2018: SZTE Nyelvészeti Doktori Iskola Elméleti Nyelvészet Program
2023: Digitális kompetenciák fejlesztése az RRF-1.2.1 projektben OKT-FULL Tanácsadó Kft. (online, 30 óra)
2024: E-skola - IKT eszközök a tanórán 30 kreditpontos akkreditált pedagógus-továbbképzés (Vodafone Magyarország Alapítvány felnőttképző)
Köznevelés és felsőoktatás fejlesztésével kapcsolatos tevékenységek:
1992–1997: A Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet továbbképzési tanfolyamán belül évente városi és megyei szintű bemutatóórákat, ill. ezek tapasztalatcseréinek vezetése
1997-2000: Tanulásirányítás mesterfokon- Az 1-6. osztályban tanítók kognitív és szociális kompetenciáinak fejlesztése a pedagógiai praxisban alkalmazható hatékony stratégiák, módszerek, eljárások szolgálatában című 120 órás képzések tartása
2000-től: Szakértői munka: szakterületek: szaktárgyi oktatás, felnőttoktatás, DÖK-szervező, diákjogok, gyermek- és ifjúságvédelem Szakirányok: magyar nyelv és irodalom, pályázatírás az oktatásban
2002-től: A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége programjainak szervezése, a szakmai munka segítése, titkári teendők ellátása
2004-2006: A Csongrád Megyei Pedagógiai Szak- és Szakmai Szolgáltató Intézet szaktanácsadója. Szakterületek: általános iskolai nevelés-oktatás, középiskolai nevelés-oktatás; szaktárgyak: magyar nyelv és irodalom
2003-2006: a Beszédmester olvasástanítási és olvasásfejlesztési szoftver készítése, didaktika, ill. metodika írása
2003: Számítógépes tananyag készítése az irodalomórákhoz
2004-2007: Szaktanácsadás (Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet)
2006-2008: A 2005. és 2006. 2007. évi EGT és a Norvég Finanszírozási Mechanizmusok pályázatainak szakértői bírálata
2006-2009: Felnőttképzés: tanfolyamok tartása:
- Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület 2 x 30 órás akkreditált képzés
- A szövegértő olvasás fejlesztése olvasási problémák kezelése 30 órás akkreditált képzés
2007-2011: Felnőttképzés: mentori tevékenység végzése: Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület
2007-2011: Felnőttképzés: Továbbképzés tartása a nem szakrendszerű oktatás megvalósítására 3 x 120 órás képzés tartása
2008: A Dél-alföldi régió komplex programmal segítendő leghátrányosabb helyzetű kistérségeiben térségi stratégiai tervezés, komplex felzárkóztató programok elkészítése részeként szakértői közreműködés biztosítása
2006-2009: A HEFOP 3.1.3. pályázathoz kapcsolódó projektmenedzseri feladatok ellátása, mentorálási tevékenység
2008-2009: A TÁMOP 3.1.4-hez kapcsolódó komplex helyzetelemzési tevékenység
2009-2010: A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar minőségfejlesztés tanár mesterszak képzésén a Folyamatos fejlesztés gyakorlata kurzus vezetése
2010-2012: Gyakorlatvezető mentor szakirányú továbbképzési szakon 3 kurzus vezetése (Szegedi Tudományegyetem JGYPK)
2010: Tanácsadói részvétel a „Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése a Dél-alföldi régióban” TÁMOP 3.2.2-08/A/2-2008-0003 jelű projektben
2010: A Nyomtatott és elektronikus információhordozók az általános iskolai szövegértés-szövegalkotás tanításában (tankönyv- és programfüggetlen keretben) című jó gyakorlat készítése, két külső intézménybe való adaptálása a referenciaintézményi pályázat keretében (TÁMOP-3.1.7.)
2012-2013: Felnőttképzés: Intézményi csoport felkészülése felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására továbbképzés tartása 3 iskolában (TÁMOP-3.1.7.)
2012-2013: Az Országos Kompetenciamérés tartalmi kereteinek fejlesztése, illetve bírálata (Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési és Értékelési Osztály TÁMOP-3.1.8 Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban kiemelt project, Budapest (Szövegértési tartalmi keret, szakmai lektorálás))
2014: Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre – blended továbbképzés tartása 30 óra –(TÁMOP-3.1.5. Oktatási Hivatal, 4-6. turnus képzés és vizsgáztatás, 7. turnus vizsgáztatás)
2014-2015: Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre –blended továbbképzés tartása (TÁMOP-3.1.8. Oktatási Hivatal 30 óra, 4-6. turnus képzés és vizsgáztatás, 7-8. turnus vizsgáztatás)
2015: Az anyanyelvi kompetencia fejlesztésének lehetőségei IKT-eszközökkel, Módszerek a pedagóguskompetenciák tükrében (magyartanítás) című képzésen oktatói feladatok ellátása 5 órában
2015: Közlésformák a magyar nyelv- és irodalomórán 30 órás akkreditált képzéshez kötődő összegzés, támogató gyakorlatok vezetése a portfóliók elkészítéséhez
2016: Szakmódszertani alapozó kurzusok (általános és középiskolai) tantárgyleírásainak (Az anyanyelvtanítás elméleti alapjai, gyakorlata) elkészítése – osztatlan képzés
2017-től: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében munkacsoporti tevékenység (szakmai anyagok kidolgozása)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: Szövegértési képességfejlesztés fejlesztése című 10 órás képzés kidolgozása (Sárvári Erzsébet Tündével)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A mi szövegünk; szövegértési stratégiák nap mint nap (A tanulástechnika-fókuszú tanítás módszerei a szövegértési képességfejlesztésben) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában csoportvezetőként
2018-tól: Tréneri tevékenység a Komplex alapprogram 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2018-tól: Tréneri tevékenység a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2019: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A szövegalkotás fortélyai (Meggyőzés, vita kreatív írás és előadó-készség fejlesztése és a tudatos médiafogyasztás) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában
2019-től: Mentorálási tevékenység az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 számú projekt keretében a Dél-alföldi Régió intézményeiben
2020: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértési képesség fejlesztésének lehetőségei az általános iskolában akkreditált pedagógusképzés kidolgozása, a képzői és résztvevői kézikönyvek elkészítése az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 projekt keretében (Sárvári Erzsébet Tündével)
2020-tól: Tréneri tevékenység A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen Személyre szabott differenciálással a lemorzsolódás ellen című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2022: Javaslat kidolgozása a Szövegértési képesség és digitálisszöveg-értési képesség fejlesztése alprojekt tagjaira és a tevékenységekre (SZTE Kompetenciaközpont)
2022: Javaslat kidolgozása a Tanítási gyakorlatok (társas vagy egyéni tanítási gyakorlat partnerintézményben) (4-7. félév) megvalósításához (SZTE Tanárképző Központ)
2022: SZTE BTK Kari Nyelvészeti TDK: zsűrizés
2022: Szövegnyelvészet az iskolai oktatásban orientáció kidolgozása SZTE Nyelvtudományi Doktori Iskola Magyar Nyelvészet posztgraduális (PhD) program számára
2022: Helyesírási kurzus (20 órás) tartása a Hunnect Kft. dolgozói számára
2023: A szövegértési képesség fejlesztési lehetőségeinek bővítése az osztálytermi gyakorlatban című nemzetközi képzés tartása az École Européenne Bruxelles I-ben
2023: A XI. Országos anyanyelv-tanítási versenyen eredményes felkészítés (3.helyezés)
2024: A 150 éve a pedagógusképzésért – A gyakorlóiskolák a digitális modernizáció és a fenntartható fejlődés útján Gyakorlóiskolák igazgatói, valamint a Vezetőtanítók- és tanárok XV. országos módszertani konferenciájának szervezése
Egyéb tevékenységek:
2005-től: A SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszékén szakdolgozatok témavezetője
2005: 7 db
2006: 8 db
2007: 8 db
2008: 2 db
2009: 6 db
2010: 9 db
2011: 5 db
2012: 2 db
2013: 1 db
2014: 1 db
2015: 1 db
2016: 1 db
2017: 1 db
2018: 1 db
2019: 2 db
2020: 1 db
2021: 1 db
2022: 3 db
2023: 1 db
2024: 2 db
2010-től: Tanár szakos hallgatók portfóliójának témavezetése, bírálata
2010: 9 db
2011: 5 db
2012: 25 db
2013: 3 db
2014: 13 db
2015: 18 db
2016: 21 db
2017: 6 db
2018: 9 db
2019: 6 db
2020: 5 db
2021: 3 db
2022: 4 db
2017-től: Nyelvészeti tárgyú tanulmányok lektorálása felkérés alapján
2018-tól: az Iskolakultúra folyóirat szerkesztőségi tagja
2021-től: A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetségének alelnöke
2021-től: A Gyakorlóiskola Szenes Adolf Alapítvány kuratóriumának az elnöke
2024-től: Az Anyanyelv-pedagógia online szakmai folyóirat Postaláda rovatának vezetése
Országos konferenciák szervezése:
2003: A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetségének keretén belül a Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok I. Országos Módszertani Konferenciája
2013: A Kihívások a társadalomban, válaszok az iskolákban című Vezetőtanítók és –tanárok VIII. országos módszertani konferenciájának és a Gyakorlóiskolák igazgatói konferenciájának szervezése
2015: „A fény éve nem fényévre” Vezető pedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciájának szervezése folyamatban
2019: Tavaszi Pedagógiai Napok szervezése a Dél-alföldi Régióban (POK)
2019: Szeged életünk színtere – a Gyakorlóiskolák Iskolaszövetségének országos gyermekprogramjának szervezése
Tanártovábbképzések tartása:
1992–1997: A Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet továbbképzési tanfolyamán belül évente városi és megyei szintű bemutatóórákat, ill. ezek tapasztalatcseréinek vezetése
1997-2000: Tanulásirányítás mesterfokon- Az 1-6. osztályban tanítók kognitív és szociális kompetenciáinak fejlesztése a pedagógiai praxisban alkalmazható hatékony stratégiák, módszerek, eljárások szolgálatában című 120 órás képzések tartása
2006-2009: Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület 2 x 30 órás akkreditált képzés
A szövegértő olvasás fejlesztése olvasási problémák kezelése 30 órás akkreditált képzés
2007-2011: Továbbképzés tartása a nem szakrendszerű oktatás megvalósítására 3 x 120 órás képzés tartása
2009-2010: A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar minőségfejlesztés tanár mesterszak képzésén a Folyamatos fejlesztés gyakorlata kurzus vezetése
2010-2012: Gyakorlatvezető mentor szakirányú továbbképzési szakon 3 kurzus vezetése (Szegedi Tudományegyetem JGYPK)
2012-2013: Intézményi csoport felkészülése felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására továbbképzés tartása 3 iskolában (TÁMOP-3.1.7.)
2014-2015: Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre – blended továbbképzés tartása 30 óra –(TÁMOP-3.1.5. Oktatási Hivatal)
2014-2015: Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre –blended továbbképzés tartása (TÁMOP-3.1.8. Oktatási Hivatal 30 óra)
2015: A neveléselmélet új irányzatai (SZTE JGYPK Nyelv- és beszédfejlesztő szakvizsgára felkészítő szak)
2015: Az anyanyelvi kompetencia fejlesztésének lehetőségei IKT-eszközökkel, Módszerek a pedagóguskompetenciák tükrében (magyartanítás) című képzésen oktatói feladatok ellátása 5 órában
2015: Közlésformák a magyar nyelv- és irodalomórán 30 órás akkreditált képzéshez kötődő összegzés, támogató gyakorlatok vezetése a portfóliók elkészítéséhez
2016: Szakmódszertani alapozó kurzusok (általános és középiskolai) tantárgyleírásainak (Az anyanyelvtanítás elméleti alapjai, gyakorlata) elkészítése – osztatlan képzés
2017-től: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében munkacsoporti tevékenység (szakmai anyagok kidolgozása)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: Szövegértési képességfejlesztés fejlesztése című 10 órás képzés kidolgozása (Sárvári Erzsébet Tündével)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A mi szövegünk; szövegértési stratégiák nap mint nap (A tanulástechnika-fókuszú tanítás módszerei a szövegértési képességfejlesztésben) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában csoportvezetőként
2018-tól: Tréneri tevékenység a Komplex alapprogram 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2018-tól: Tréneri tevékenység a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2019: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A szövegalkotás fortélyai (Meggyőzés, vita kreatív írás és előadó-készség fejlesztése és a tudatos médiafogyasztás) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában
2019-től: Mentorálási tevékenység az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 számú projekt keretében a Dél-alföldi Régió intézményeiben
2020: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértési képesség fejlesztésének lehetőségei az általános iskolában akkreditált pedagógusképzés kidolgozása, a képzői és résztvevői kézikönyvek elkészítése az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 projekt keretében (Sárvári Erzsébet Tündével)
2020-tól: Tréneri tevékenység A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen Személyre szabott differenciálással a lemorzsolódás ellen című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
Konferencia- és egyéb előadások:
1989: Aphasic grammar. MTA Nyelvtudományi Intézet. Budapest.
1995: Az NyKIT program az általános iskolában. Magyartanárok Nyári Akadémiája. Szeged.
1996: Az NyKIT program sajátosságai. Magyartanárok Nyári Akadémiája. Szeged.
1997: A helyi tantervek kidolgozásának módszerei. Ped. Int. Szeged.
1997: Az NyKIT program és a nat. Magyartanárok Nyári Akadémiája. Szeged.
1998: Az NyKIT program a gyakorlatban. Magyartanárok Országos Konferenciája. Eger.
1999: A kommunikáció tanítása a magyarórán. Kecskeméti Drámapedagógiai Műhely.
2003: Egy nemcsak fonológiai adatbázis specifikációja. MANYE – Győr.
2003: A számítógéppel segített olvasástanítás és beszédterápia adatbázisainak empirikus háttere. A tanítás minősége és a megújuló módszertani kultúra konferencia. Szeged.
2003: Alternatív attitűd, alternatív program. Hagyományok és újítások a pedagógiában. Szeged.
2003: Új lehetőségek a magyartanításban: a számítógép használata a tanítás-tanulás folyamatában. Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok I. Országos Módszertani Konferenciája. Szeged.
2003: Hangátmenetek a beszédfelismerésben. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Szeged.
2004: Az anyanyelvtanítás módszertana (30 órás kurzus vezetése). Szabadka.
2004: „Beszédmester”. MANYE – Nyíregyháza.
2004: Innováció az olvasásfejlesztésben és a beszédjavítás-terápiában: a „Beszédmester”. Multimédia az oktatásban konferencia. Szeged, SZTE ÁOK Orvosi Informatikai Intézet.
2004: Nyári Akadémia, Szabadka. Kulcskompetenciák a magyartanításban.
Nyelvészet és kommunikáció
Drámajátékok a nyelvtanórán
A számítógép használata a nyelvtanórán
2004: Mesék, mondák mítoszok és a számítógép. Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanítók I. Országos Módszertani Konferenciája. Baja.
2004: Nyerni vagy nem nyerni? Írni vagy nem írni? Pályázatírás dióhéjban. Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége. Igazgatói Tanácskozás.
2004: Számítógéppel segített olvasásfejlesztés: „Beszédmester”. Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet „Rendezvényház”
2004: Irodalom és informatika? Irodalom és informatika! Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet „Rendezvényház”
2005: Orvosi „íródeák”. Latin szavak és szószerkezetek egy diktáló programban. MANYE XV. Miskolc.
2005: Barát vagy ellenség? Számítógéppel segített oktatás. MANYE XV. Miskolc.
2005: Barát vagy ellenség? Számítógéppel segített olvasásfejlesztés. Multimédia az oktatásban 11. országos konferencia. Budapest.
2005: Nyári Akadémia, Szabadka. A felzárkóztatástól a tehetségondozásig.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata az anyanyelvtanításban. Szövegértés 1-2.
Az irodalomtanítás trükkjei (a XX. század irodalmához)
2005: Gépi tanulás és alkalmazása az olvasásfejlesztésben és a beszédjavítás-terápiában. II. Kiejtési Konferencia. Eger.
2005: Szövegértés műhelygyakorlat (felső tagozat). Őszi szakmai nap. Budapest. ELTE.
2005: „Speechmaster” in action. Communication in a Shared World. 5 th Eastern and Central European Regional Augmentative and Alternative Communication Conference. Budapest.
2006: Tudástranszfer az anyanyelvtanításban (Lehetséges alternatíva a szemléletváltásra). Baja.
2006: Anyanyelvtanítás szemléletváltással. Zalaegerszeg. Zala Megyei Művelődési és Pedagógiai Intézet.
2006: A kompetenciaalapú oktatási programcsomagok alkalmazása – szövegértés – szövegalkotás programcsomag az 5-8. évfolyamon (30 óra SuliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht.)
2006: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértés tanításának trükkjei. Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok III. Országos Módszertani Konferenciája, Budapest.
2006: Anyanyelv és informatika? A számítógép használata a nyelvtanórán. Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok III. Országos Módszertani Konferenciája, Budapest.
2006: A kritikai gondolkodás fejlesztésének lehetőségei a szövegértés-szövegalkotás tanításában. Mestersége: tanító Tanítók IV. Országos Szakmai Tanácskozása, Szeged.
2006: Beszédmester I-II. „ Kommunikációkutatás 2006, Szeged.
2007: „Beszédmester”- számítógéppel segített olvasásfejlesztés és beszédjavítás-terápia, III. Gyermeknevelési konferecia – Globalizált szélsőségek, Siklós.
2007: Mit? Kinek? Hogyan? A kompetenciaalapú oktatás a gyakorlatban SZTE JGYPK Tudományos és művészeti műhelyei, Szeged.
2007: Innováció az olvasásfejlesztésben (számítógéppel segített szövegértés-fejlesztés), MANYE XVII. Siófok.
2007: Nyári Akadémia, Szabadka. Az „álombeosztott” kompetenciái.
A szövegértés tanításának trükkjei
2007: Fókuszban a szövegértés; nyelvi nevelés az általános iskolában. Nevelési Konferencia, Makó.
2007: Sztenderdek nemcsak magyar szakos tanárjelölteknek III. Szakmódszertani Tanácskozás MTA Szakmódszertani Albizottsága, Budapest.
2007: „Kompetenciadivat” magyar szakos tanárjelölteknek, avagy lehetséges sztenderdek a szövegértés, szövegalkotás tanításához, Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanítók és -tanárok IV. Országos Módszertani Konferenciája, Szekszárd.
2007: Az anyanyelvi nevelés lehetőségei a közoktatásban. Kerekasztal a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából, MTA Nyelvtudományi Intézet, Budapest.
2007: „Kompetenciadivat” vagy társadalmi elvárás? HEFOP 3.1.3. Szegedi Kistérség Többcélú társulása, Szeged, Biológiakutató Központ.
2007: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértés tanításának trükkjei, HEFOP 3.1.3. Szegedi Kistérség Többcélú társulása, Szeged, Biológiakutató Központ.
2007: Kompetens szövegértés – Szövegértés kooperatív technikákkal. VIII. Makói Pedagógiai Konferencia.
2007: „Az anyanyelvi nevelés lehetőségei a közoktatásban” MTA, Nyelvtudományi Intézet, Budapest.
2008: „Kompetenciadivat” avagy jó gyakorlat a HEFOP 3.1.3-as pályázat kapcsán, Szeged.
2008: A szövegértés elmélete és gyakorlata, Közoktatási Konferencia, Szabadka.
2008: Szövegértési technikák tanítása „Nyitnikék” Hogyan tovább kompetenciaalapú oktatás? Mórahalom.
2008: Kompetenciaalapon az olvasástechnikától a szövegértésig. Tudástranszfer az anyanyelvtanításban. MTA, Nyelvtudományi Munkabizottság, ELTE, Budapest.
2008: Kompetenciadivat vagy élethosszig tartó tanulás Az élethosszig tartó tanulás tendenciái a Dél-alföldi Régióban konferencia, Békéscsaba.
2008: „Kompetenciadivat” vagy egy lehetséges alternatíva a szemléletváltásra, Fizikatanári Ankét, Gyula.
2008: Szövegelünk? Szövegeljünk!” A szövegértés és a szövegalkotás tanítása grammatikai megközelítésben.
A motiváció ereje konferencia – Motiváció a hatékony tanulásért és tanításért, Budapesti Európai Ifjúsági Központ.
2009: TÁMOP 3.1.4. Projektindító, Pomáz.
2009: Beszédmester- bezédjavítás-terápiai és olvasásfejlesztő rendszer, „Tanulva tanítunk – az oktatás fejlesztéséért” XI. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia, Hajdúszoboszló.
2009: „Bátorság a tehetséghez” a szövegértés, szövegalkotás tanításában. Egyenlő esélyek?!?! Tehetség … (pontok)! Gyakorlóiskolák V. Országos Módszertani Konferenciája, Pécs.
2009: Innováció az olvasásfejlesztésben és a beszédjavítás-terápiában: a „Beszédmester” Anyanyelv-pedagógiai konferencia, Budapest.
2010: A szövegértés, szövegalkotás tanítása tanórai keretben tanórán kívül A „Jugy(ú)jság” projekt.
„Ami kiállta az idő próbáját” Gyakorlóiskolák VI. Országos Módszertani Konferenciája, Debrecen.
2010: Kompetencia alapú oktatás, mentorképzés, osztályfőnöki munka, humán erdei iskola, IKT, Öko-program Gyakorlóiskolák VI. Országos Módszertani Konferenciája, Debrecen.
2010: Együtt könnyebb! Szülők, nevelők a gyermekekért Mire jó az iskola? Tempus Közalapítvány Szeged.
2010: „Digitális tananyagok és használatuk a szövegértés kompetenciaterületen című műhelyfoglalkozás megtartása Homokháti Iskolaszövetség, Mórahalom.
2010: Jó gyakorlatok a Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolában – különös tekintettel a szövegértés-szövegalkotás tanítására, Szeged.
2011: Ami az anyanyelvkönyvekből kimaradt… II. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia, ELTE- BTK, Budapest.
2012: Mit? Kinek? Hogyan? Miért? a szövegről, Vezetőtanítók- és tanárok VII. Országos Módszertani Konferenciája, Győr, 2012. október 12-13.
2013: Mit? Hogyan? – A szövegértés tanításáról magyar szakos tanárjelölteknek, Vzdelávanie, výskum a metodológia (Oktatás, kutatás és módszertan), International Research Institute, Komarno.2013. január 7-8.
2013: A szövegtantól a hangtanig, Találkozások az anyanyelvi nevelésben konferencia, Pécs, 2013. április 22.
2013: A szövegértés, szövegalkotás tanításának egy konceptuális lehetősége a plusz 10 %-ban, Kihívások a társadalomban, válaszok az iskolákban Vezetőtanítók és –tanárok VIII. országos módszertani konferenciája.
2013: Szövegértés: „Top-down!”- a fejlesztés lehetséges tartalmi és fogalmi kerete, III. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia, ELTE- BTK, Budapest.
2014: Zs. Sejtes Györgyi: A szövegértési képesség fejlesztése az alkalmazás aspektusában.
(funkcionális modellben, mintafeladatokkal), Vzdelávanie, výskum a metodológia (Oktatás, kutatás és módszertan), International Research Institute, Érsekújvár.
2014: A modern kommunikációelméleti modellek elemei az anyanyelvi kompetencia- fejlesztés gyakorlatában,
Tartalom és forma Weöres Sándor költészetében
Mi a csokoládé? Az ördög csábítása vagy művészet?
XVIII. Szabadkai Nyári Akadémia, augusztus 12.
2014: A funkcionális szemléletű anyanyelvtanítás gyakorlata, Szlovéniai pedagógusok továbbképzése Szegeden, augusztus 25.
2015: Szövegelünk? Szövegeljünk!A szöveg fogalma a pedagógiai alkalmazás tükrében, International Research Institute, január 12-14.
2015: Pedagógusok minősítése és értékelése, Szentes, február 04.
2015: A szövegértési képesség fejlesztéséről nem csak magyar szakos tanárjelölteknek , Nyelvek-célok-stratégiák: fókuszban az osztatlan tanárképzés, SZTE, febr. 20.
2015: A szövegértési stratégia elemei a pedagógiai alkalmazás tükrében, Pár beszéd a párbeszédről, Eger, márc. 06.
2015: A szövegértési képesség fejlesztési lehetőségei: Bottom-up vagy Top-down? Fábiánsebestyén, augusztus 25. TÁMOP-4.1.2/B.
2015: Olvasni nehéz! Metakogníció és szövegértési stratégia a Nemzeti alaptantervben, Vezető pedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciája, Szeged, október 9-10.”Mentor(h)áló 2.0 Program” TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0008.
2015: A kutatótanári programtervek hasznosulása az intézményben, a köznevelésben I. "ÉLET-PÁLYA-UTAK" az Oktatási Hivatal által szervezett országos konferencia, Budapest, november 14. TÁMOP-3.1.5/12-2012-0001 Oktatási Hivatal kiemelt uniós projekt.
2016: Metakogníció és szövegértési stratégia kerestetik a Kerettanterv (2012) 5-8. évfolyamán, IV. Nevelés-tudományi és szakmódszertani konferencia, Stúrovo (Párkány), február 21-23.
2016: A kutató- és mesterpedagógusi programtervek hasznosulása az intézményben, a köznevelésben - Szövegelünk? Szövegeljünk! Tanári kompetenciaelemek kidolgozása a 13-14 éves tanulók szövegértési képességének fejlesztéséhez Intézményi kutató- és mesterprogramok bemutatása a SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolájában, Szeged, február 29.
2016: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szöveg fogalma funkcionális nyelvészeti megközelítésben, a szövegértési képesség aspektusában Eötvös Kollégium Nyelvészeti műhely Szeged, április 13.
2016: A reflektivitás szerepe a professzionalizálódás folyamatában A reflektivitás fejlesztésének módszerei Kodolányi János Főiskola Oktatásszervezési Központja, Orosháza, április 16.
2016: Egy szövegértési képességet fejlesztő folyamat tanulságai – Saját fejlesztésű taneszköz felhasználási lehetőségeinek mérésalapú, kritikai nézőpontú megközelítése XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2016. április 21-23. Szeged.
2016: A szabály az szabály?! A Kerettanterv (2012) anyanyelvi tananyagának alternatív megközelítési lehetősége (Szövegértés: 7-8. osztály)Találkozások az anyanyelvi nevelésben 3. Szabályok és kivételek Pécs, 2016. június 27–28.
2016: Szövegelünk? Szövegeljünk! Mitől szöveg a szöveg? Kutatók éjszakája, SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszék, Szeged, szeptember 30.
2016: A reflektivitás szerepe a professzionalizálódás folyamatában A reflektivitás fejlesztésének módszerei Kodolányi János Főiskola Oktatásszervezési Központja, Orosháza, október 1.
2016: Olvasás = / ≠ szövegértés? A olvasás-szövegértés fogalma interdiszciplináris megközelítésben Vezető pedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciája, Szekszárd, október 14.
2016: Olvasás = / ≠ szövegértés? A olvasás-szövegértés fogalma interdiszciplináris megközelítésben, Őszi nevelési értekezlet: Intézményi innováció a SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolájában, Szeged, november 7.
2016: A szövegértési képességmérések tartalmi keretének alkalmazása a diagnosztikus és a fejlesztő értékelés támogatásával a fejlesztés folyamatában (Osztálytermi gyakorlat, 7. osztály), Tudós tanárok - tanár tudósok konferencia,ELTE , Budapest, november 8-9.
2016: Szövegnyelvészeti elemek a szövegértési képességfejlesztés aspektusában az alkalmazási dimenzió nézőpontjából, Grammatika és oktatás – időszerű kérdések, Új nézőpontok a magyar nyelv leírásában 6. ELTE, Budapest, november 24-25.
2017: A szövegértési képességfejlesztés alternatív megközelítési lehetősége „top down” keretben mintafeladatokkal, International Research Institute s.r.o. Stúrovo, Szlovákia, január 15-16.
2017: Szövegelünk? Szövegeljünk! Mitől szöveg a szöveg? Németh László Gimnázium, Hódmezővásárhely, március 28.
2017: Együtt könnyebb! a művészeti iskolában is, Összművészeti konferencia, ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Szombathely, április 7.
2017: Méréseredmények az anyanyelvi nevelés szolgálatában (Szövegértés – 7. osztály) „Diverzitás a hazai és nemzetközi neveléstudományi kutatásokban és a pedagógiai gyakorlatban” X. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia. Sopron, április 27.
2017: A nyelvi, metanyelvi tudatosság elemei a szövegértési képességfejlesztés folyamatában . „Nyelvi tájkép, nyelvi sokszínűség”. Sapientia EMTE Csíkszeredai Karának Humántudományok Tanszéke és az MTA Nyelvtudományi Intézete, Csíkszereda, szeptember 22-23.
2017: Szöveg határok nélkül (Olvasás = / ≠ szövegértés?). Kutatók éjszakája, SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszék, Szeged, szeptember 29.
2017: Szöveg határok nélkül a tanárképzésben. A pedagógusképzés múltja, jelene és jövője, Esztergom, november 10.
2018: Szövegről szövegre tanárjelölteknek kognitív, funkcionális, pragmatikai keretben. VI. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Párkány (Stúrovo), január 14-15.
2018: Szövegelünk? Szövegeljünk! Tanári kompetenciaelemek kidolgozása a 13-14 éves tanulók szövegértési képességének fejlesztéséhez. SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolája, április 4.
2018: Mit? Miért? Hogyan?A szövegértési képesség fejlesztésének lehetőségei a 2017-2018. tanév 8. évfolyam méréseredményeinek a tükrében. Tabán általános iskola, Szeged, április 23.
2018: Szövegelünk? Szövegeljünk! Mitől szöveg a szöveg? Bethlen Gábor Református Gimnázium, Hódmezővásárhely, november 27.
2018: Bottom-up? / Top-down? / Bottom-up? és Top-down? Az olvasás, szövegértés pszicholingvisztikai megközelítése fókuszban a fejlesztés lehetőségeivel. PeLiKon ‒ Eger, A nyelv perspektívája az oktatásban konferencia, november 15-16.
2019: Dinamikus szövegmodell, dinamikus fejlesztés! Egy szövegtani elmélet működése az osztálytermi gyakorlatban. VII. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia, International Research Institute s.r.o. Štúrovo, Szlovákia, január 22-24.
2019: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szöveg fogalma funkcionális nyelvészeti megközelítésben, a szövegértési képesség aspektusában. SZTE Nyelvészeti műhely, március 6.
2019: Találkozások a szövegértési képességfejlesztésben. Mester- és kutatótanárok konferenciája. ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola, Budapest, március 30.
2019: Szövegértés határok nélkül (A képességfejlesztés lehetséges nyelvészeti, pedagógiai aspektusai) Találkozások az anyanyelvi nevelésben 4. konferencia, Pécs, június 17–18.
2019: Amikor az anyanyelv idegen nyelv 4 + 2 „K” Kutatók éjszakája, SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszék, Szeged, szeptember 27.
2019: Dinamikus szövegtani modell a szövegértési képességfejlesztés és -mérés szolgálatában Egy kognitív, funkcionális, pragmatikai keret alternatív alkalmazási lehetőségei az általános iskola 7-8. osztályában című doktori disszertáció műhelyvitája, SZTE Elméleti Nyelvészeti Doktori Iskola, Szeged, december 12.
2020: Egy szövegértésképesség-fejlesztési folyamat keretei anyanyelv-pedagógiai nézőpontból (általános iskola 78. osztály) VIII. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia, International Research Institute s.r.o. Štúrovo, Szlovákia, január 07–09.
2020: A kutatásalapú anyanyelvi nevelés – kerekasztal-beszélgetés. A digitális oktatás nyelvi dimenziói című PeLI Oktatásnyelvészeti Kutatócsoport –online oktatásnyelvészeti konferencia november 6–7.
2020: Szövegről szövegre az általános iskolai szövegértési képességfejlesztés szolgálatában (tankönyv- és program-független keretben) – jó gyakorlat bemutatása. Őszi Pedagógiai Napok 2020. online konferencia Oktatási Hivatal.
2021: „Szöveg az egész világ!” Szövegtípus, prototípus, fajta a fejlesztés aspektusában. IX. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia, International Research Institute s.r.o., Štúrovo, Szlovákia január 19.
2021: Szövegről szövegre - Az általános iskolai szövegértés a képességfejlesztés szolgálatában. Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium, Általános Iskola XXVII. továbbképzési nap március 31. online műhelygyakorlat.
2021: A szó elszáll, az írás megmarad?! Szövegértés szóban és írásban Kutatók éjszakája, SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszék, Szeged, szeptember 24.
2021: Szövegről szövegre! A tanulás támogatása dinamikus szövegtani megközelítésben. VII. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia. Tanulástámogató anyanyelvi nevelés. november 27. online, a Microsoft Teams felületén keresztül.
2022: Amikor „működik” a metanyelv A funkcionális nyelvszemlélet alkalmazási lehetősége a szövegértési képesség fejlesztésének folyamatában. X. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia International Research Institute s.r.o. január 14-16. online.
2022: Szövegeljünk! A szövegértési képességfejlesztés lehetséges iránya 13 éves kortól Bázisintézményi „Jó gyakorlatok” programsorozat Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ, 2022. március 24.
2022: Anyanyelvi nevelés digitális eszközökkel online workshop moderálása Magyar Nyelvtudományi Társaság Magyartanári Tagozat Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport április 27.
2022: Sző, fon, nem takács. Szöveg?! műhelymunka vezetése Kecskeméti Corvin Mátyás Általános Iskola továbbképzése május 17.
2022: Miért? Ki? Mit? Hogyan? a szövegértésiképesség-fejlesztés szolgálatában a JuGyu-ban. Nevelőtestületi előadás, augusztus 30.
2022: Szövegeljünk a tanórákon! Feladattípusok a szövegértési képesség fejlesztésének folyamatához. Gyakorló Iskolák XIV. Országos Módszertani Konferenciája. Debrecen, szeptember 23-24.
2022: "Téma és variációk" Építkezés izgalmakkal. Kutatók éjszakája. SZTE BTK, Magyar Nyelvészeti Tanszék, szeptember 30.
2022: Ki? Mit? Miért? Hogyan? a szövegértésiképesség-fejlesztés szolgálatában a JuGyu-ban. 1. Bázisintézményi „Jó gyakorlatok” Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ programsorozat 2022. Szeged, október 27.
2022: Ki? Mit? Miért? Hogyan? a szövegértésiképesség-fejlesztés szolgálatában a JuGyu-ban. 2. Nevelőtestületi plenáris előadás és a Ki? Mikor? Hogyan?- a fejlesztés lehetséges irányai „tantárgyspecifikus olvasás, olvasás mint össztantárgyi feladat” 3 db műhelygyakorlat munkaközösségeknek, Szeged, november 7.
2023: Egy pedagógusok körében végzett, szöveggel kapcsolatos metanyelvitudás-mérés hozadéka a gyakorlat számára XI. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia International Research Institute s.r.o. Marcelová, Szlovákia, január 13-15.
2023: A szövegértési képesség fejlesztési lehetőségeinek bővítése az osztálytermi gyakorlatban. Brüsszeli 1. számú Európai Iskola (École Européenne Bruxelles I) január 1920.
2023: Szövegről szövegre az általános iskolai szövegértési képességfejlesztés szolgálatában (tankönyv- és program-független keretben). Bázisintézményi „Jó gyakorlatok” Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ programsorozat. Szeged, március 23.
2023: Kerekasztal-beszélgetés vezetése és a Szövegtan és tanulás kurzus jó gyakorlat bemutatása Az anyanyelvi nevelés jó gyakorlatai címmel a 15 éve az anyanyelv-pedagógia szolgálatában című online konferencián, március 31.
2023: Az Olvasás, szövegértés és szövegalkotás különböző perspektívákból című szekció vezetése, a ’Téma és variációk” a grammatika és a pragmatika együttműködési lehetősége a szövegértésiképesség-fejlesztésben előadás tartása A PeLi III. oktatásnyelvészeti konferenciáján, A nyelv megújuló szerepe az oktatásban, április 20.
2023: A reflektivitás szerepe a professzionalizálódás folyamatában − A reflektivitás fejlesztésének módszerei. Mentornak lenni jó?! SZTE OMIK szakmai nap, szeptember 12.
2023: Mondd, te mit választanál? szövegértési stratégiák Shakespeare-től az Agymenőkig. Kutatók éjszakája. SZTE BTK, Magyar Nyelvészeti Tanszék, szeptember 29.
2023: Komplex infrastruktúra és eszközállomány-fejlesztés az SZTE és az ELTE gyakorlóiskoláiban. ELTE, Budapest, november 21.
2023: Komplex infrastruktúra és eszközállomány-fejlesztés az SZTE és az ELTE gyakorlóiskoláiban - SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolája. SZTE, Szeged, december 05.
2023: Válassz, hogy elkerüld a csapdákat! Szövegértési stratégiák a magyarórán kognitív pragmatikai keretben. VIII. Vályi András Anyanyelv-Pedagógiai konferencia A társas tanulás lehetőségei az anyanyelvi nevelésben. online december 9.
2024: Egy jó gyakorlat a szövegértési képesség fejlesztéséhez (műhelyfoglalkozás általános iskolai pedagógusoknak). XII Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia International Research Institute s.r.o. Marcelová, Szlovákia, január 12-13.
2024: A szófelhő is szöveg?! A WordArt és a Mentimeter alkalmazási lehetőségei magyarórán. Vezetőtanítók- és tanárok XV. országos módszertani konferenciája, Szeged, április 12-13.
2024: A szó elszáll? Nem, mert jó barátaink a szófelhők! Kutatók éjszakája. SZTE BTK, Magyar Nyelvészeti Tanszék, szeptember 27.
Díjak:
Innovációs Nagydíj 2005. Kiemelt elismerés: Beszédtechnológia az olvasásfejlesztésben és a beszédjavítás-terápiában: „Beszédmester” (kutatócsoporti elismerés)
HUNGARODIDACT 2005 Arany díj a „Beszédmester” didaktikájáért és metodikájáért (kutatócsoporti elismerés)
Pro Juventute Kiváló Dolgozó kitüntetés 2012. Szeged, SZTE, JGYPK
Pedagógus Kutatói Pályadíj 2022. Budapest, MTA
Rektori Elismerő Oklevél 2023. Szeged, SZTE
Jelentősebb nyertes pályázatok, az azokban betöltött funkciók, feladatok:
1990: Az idegennyelv-oktatás fejlesztése - iskolai hangoskönyvtár létrehozása (KÖFA) – pályázatírás, megvalósítás
1992: „Játsszunk idegen nyelven” (KÖFA) – pályázatírás, megvalósítás
1993: A tanórai és tanórán kívüli idegennyelv -oktatás lehetőségei (ROK) – pályázatírás, megvalósítás
1994: Továbbképzés nyelvtanároknak (KÖFA) – pályázatírás, megvalósítás
1997: A Nyelvtan-Kommunikáció-Irodalom Tizenéveseknek program továbbképzési lehetőségei (KOMA)
1999: Erdei iskola program (KAC H- keret) – pályázatírás, megvalósítás
Erdei iskola program (KAC) – pályázatírás, megvalósítás
Alternatív pedagógusképzés támogatása (Soros) – pályázatírás, megvalósítás
2001: Beszédmester-IKTA – pályázatírás, kutatásfejlesztés, szakmai megvalósítás
2003: Elektronikus információhordozók az általános iskolai 5-6.osztályos irodalomtanításban
KOMA XLVIII. – pályázatírás, szakmai megvalósítás
2006: HEFOP 3.1.3. Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra – szakmai vezetőként pályázatírás, az intézményi innovációs tevékenység koordinálása, megvalósítás, a fenntarthatóság biztosítása; elnyert támogatás: 72 000 euró (18 000 000 Ft)
2008: Pályázat kiegészítő normatívára (alapfokú művészetoktatás) – pályázatírás, megvalósítás
2009: HEFOP 3.1.3./B Eszközvásárlás – projektmenedzserként pályázatírás, megvalósítás , elnyert támogatás: 9 000 000 Ft)
2009: KÖZOKA Művészetoktatás – pályázatírás, megvalósítás
2009: TÁMOP 3.1.4. A Szegedi Tudományegyetem gyakorlóiskoláinak felkészítése a kompetenciaalapú oktatásra – projektmenedzserként pályázatírás, a négy gyakorlóiskola munkájának koordinálása megvalósítás, kutatás a kompetenciaalapú oktatás pedagógiája témakörben (iskolai innováció, szövegértési kompetencia) 9 publikáció megjelentetése Lásd: publikációs lista 2009-2010., a fenntarthatóság biztosítása; elnyert támogatás: 98 000 000 Ft
2009: TÁMOP 3.1.5. Szaktanárok mentorszerepben a SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolájában, Alapfokú Művészetoktatási Intézményében és Napközi Otthonos Óvodájában – projektmenedzserként pályázatírás, intézményi mentorálási stratégia kidolgozása, megvalósítás, a fenntarthatóság biztosítása; elnyert támogatás: 19.831.430 Ft
2010: TIOP 1.1.1-07 „Informatikai infrastruktúrafejlesztés a SZTE közoktatási intézményeiben” – projektmenedzserként pályázatírás, intézményi informatikai stratégiai terv készítése, megvalósítás, a fenntarthatóság biztosítása; elnyert támogatás: 56 650 450 Ft
2010: TIOP 1.1.1-09 „Gyakorlóiskolák a mindennapok IKT gyakorlatáért Szegeden” – projektmenedzserként pályázatírás, a négy gyakorlóiskola munkájának koordinálása megvalósítás, a fenntarthatóság biztosítása; elnyert támogatás: 51 365 350 Ft
2011: TÁMOP 3.1.7. “Gyakorlatban gyakorlattal a SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolájának referenciaintézményi pályázata – projektmenedzserként pályázatírás, megvalósítás:
-Intézményi fejlesztési stratégia kidolgozása
-Referenciaintézményi SZMSZ összeállítása
-Referenciaintézményi portfólió elkészítése elnyert támogatás: 6 000 000 Ft
2011: Határtalanul pályázat "Erdélyi nagy erdőt végigbarangoltam" pályázatírás, megvalósítás; elnyert támogatás: 1 975 848 Ft
2012: TIOP 1.2.3. “Tudásforrás” IKT-eszközökkel könyvtárfejlesztés 1-12. évfolyamig a SZTE gyakorlóiskoláiban – projektmenedzserként pályázatírás, megvalósítás, a fenntarthatóság biztosítása: 7 999 549 Ft
2013: Határtalanul pályázat - pályázatírás, megvalósítás, elnyert támogatás: 1 959 000 Ft
2013: Határtalanul pályázat - pályázatírás, megvalósítás, elnyert támogatás: 1 959 000 Ft
2015: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás : 2 158 000 Ft
2016: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás: 1 940 000 Ft
2017: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás: 4 489 360 Ft
2017: EFOP-3.2.3-17 Digitális környezet a köznevelésben
2017: EFOP-4.1.3-17 a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolája, Napközi Otthonos Óvodája Tanulást segítő tereinek infrastrukturális fejlesztése
2018: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás: 4 800 000 Ft
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001 Komplex alapprogram bevezetése koordinátorként részvétel az iskolai bevezetésben, képzőként, mentorként részvétel az országos megvalósításban
2019: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás: 4 800 000 Ft
2020: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás: 5 993 700 Ft