A tanszékről

A diskurzusjelölők a pedagógiai kommunikáció szövegtípusaiban

Schirm Anita

(Magyary Zoltán posztdoktori ösztöndíj a konvergencia régiókban)

A kutatás az Európai Unió és Magyarország támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával a TÁMOP 4.2.4.A/2-11-1-2012-0001 azonosító szánú “Nemzeti Kiválóság Program - Hazai hallgatói, illetve kutatói személyi támogatást biztosító rendszer kidolgozása és működtetése konvergencia program” című kiemelt projekt keretei között valósul meg.

A kutatás a tanári magyarázatokat, a tanár-diák interakciókat és a tankönyvszövegeket vizsgálja a textuális és interperszonális funkciókat egyaránt kifejező diskurzusjelölőkre koncentrálva, azt kutatva, hogyan járulnak ezek hozzá a tananyag érthetőségének, tanulhatóságának és a mondanivaló koherenciájának a megalkotásához. A kutatásról bővebb információ ezen a blogon olvasható.


A Magyary-ösztöndíjjal kapcsolatban a Szegedi Egyetem Magazin 2013 / Tudáskapu 4. számában az alábbi interjú jelent meg:

schirm_tudaskapu_interju

Az interjú szövege itt érhető el.

Készítő