Vajda terem, 19:00-19:30
Az előadás a fizikai cselekvések, performanszok olvashatóságát, szövegkénti értelmezhetőségét viszgálja fókuszba állítva a harcművész és a marionett mozgásbeli hasonlóságait.
Az előadás kiindulópontja Kleist A marionettszínházról című esszéjének azon interpretációja, mely a kardozó medve, a táncoló marionett vagy a lábát törölgető fiú performanszában olvasás-modelleket vél felfedezni. Paul de Man elemzési stratégiáját követve azt vizsgálom, milyen szövegként olvasható a taijiquan gyakorló mozgásművészete, melynek alapelveit vissza-visszatérően a marionett-metafora mentén írják le a mesterek.
Előadó:
Kérchy Vera
Kérchy Vera az Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék oktatójaként színházzal és filmmel kapcsolatos kurzusokat tart.
Ami az elméletet illeti: dekonstrukció, posztmodern, irónia, intermedialitás; ami a történetet illeti: itt és most.
2009 óta gyakorlja a hosszúlépéses yang stílusú taijiquant, és egy ideje ennek kultúrakritikai, performativitás-elméleti megközelítése is foglalkoztatja.