Portré egy helyezést elért hallgatóról

Sebestyén Edmond 2015 szeptemberében kezdte meg a neveléstudományi mesterképzést. Személyiségéből fakadóan mindig is szeretett többet vállalni a kötelezően előírt feladatoknál. Egy kurzus keretében már az első évben bekapcsolódott az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoportja által végzett online mérésekbe. Ezek a mérések főként az óvodai és kisiskolás kori készség- és képességvizsgálatra fókuszáltak, ahol Edmond hallgatótársaival együtt mérőbiztosi feladatot látott el. Emellett tagja volt az SZTE Eötvös Loránd Kollégiumnak, ahol gyarapította szakmai tudását (pl. a Kulturális és Társadalmi Műhelyben), s ahol további motivációt gyűjtött tudományos munkája megkezdéséhez.

A mesterképzés második évét (2016/17-es tanév) már azzal az elhatározással kezdte meg, hogy jelentkezik az SZTE Neveléstudományi Doktori Iskolájába. A sikeres felvételihez szükséges pontok egy részét a TDK/OTDK részvétel biztosította, így Dr. D Molnár Éva témavezetője támogatásával a decemberi helyi TDK keretében már bemutatta dolgozatát „A tanulásszervezés és az időgazdálkodás kapcsolata az egyetemisták körében” címmel. Dolgozatában a XXI. század egyik legnagyobb és legégetőbb civilizációs problémáját, az egyének időgazdálkodását és az ehhez kapcsolható önszabályozást, az önszabályozott tanulás összefüggéseit vizsgálta. A TDK-dolgozat eredménye – egy adaptált időgazdálkodási kérdőív mellett –, hogy szoros összefüggés mutatható ki az önszabályozás és az időgazdálkodás között: azok a hallgatók, akik hatékony önszabályozók, jó időgazdálkodók is, a kevésbé hatékony önszabályozók pedig kevésbé jó időgazdálkodók, és a tanulmányi eredményük is gyengébb. A pályamunka a Pedagógia Diákkör házi fordulóján továbbjutott, így Edmond részt vehetett a következő évi, XXXIII. OTDK-n, ahol a Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi szekcióban bemutatott dolgozatával II. helyezést ért el.

A kutatási témájával ÚNKP ösztöndíjat is elnyert, aminek keretében egy nemzetközi és egy hazai konferencián mutatta be az eredményeit, valamint megjelent az első angol nyelvű publikációja is. Ezen felül az OTDK eredménye hozzájárult további ösztöndíjak (SZTE Talent Ösztöndíj, Kiválósági Ösztöndíj, Sófi Kiemelt Kuratóriumi Díj stb.) elnyeréséhez is, hiszen a pályázatok során többlet pontokat lehetett érte szerezni.

Edmond kitartó munkájának végül meglett az eredménye, hiszen 2017-ben felvételt nyert az SzTE Neveléstudományi Doktori Iskolába. Kutatási tevékenysége mellett kereste a szakmai kihívásokat, így tagja volt az SZTE Doktorandusz Önkormányzatának és a Doktoranduszok Országos Szövetségének (DOSZ) is. Utóbbi jóvoltából immáron nem versenyzőként, hanem zsűritagként segíthette a 2019-es és a 2021-es OTDK pedagógiai szekcióit.